۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

ادوارد آلبی نمایشنامه نویس و برنده ۳ جایزه پولیتزر درگذشت

ادوارد آلبی نمایشنامه نویس و برنده ۳ جایزه پولیتزر درگذشت

ادوارد آلبی که به عنوان مهم‌ترین نمایشنامه نویس زنده آمریکایی شناخته می‌شد و از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان نسل خودش بود، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، ادوارد آلبی که با خلق موقعیت‌های روان‌شناختی در آثارش شهرت جهانی داشت و فاصله بین خودبینی و واقعیت را در آثارش عیان می‌کرد در هنگام مرگ ۸۸ سال داشت.

جیکوب هولدر دستیار شخصی او با تایید خبر درگذشت وی گفت او پس از یک بیماری کوتاه فوت شده است.

ادوارد آلبی با مرگ اوژن یونسکو و آرتور میلر و تنسی ویلیامز به یکی از مهم‌ترین نمایشنامه نویسان بدل شد و برجسته‌ترین آثارش را خلق کرد. از این میان شماری از آنها از جمله «ستارگان در آمریکا» از جمله آثار برجسته‌ای است که وی در قرن بیست و یکم خلق کرده است.

آلبی با خلق «داستان باغ‌وحش» در سال ۱۹۵۹ ناگهان خود را به جهان معرفی کرد و این نمایش را در برلین همزمان با «آخرین نوار کراپ» نوشته ساموئل بکت روی صحنه برد. این نمایش درباره تروری اگزیستانسیال در قلب دوره معاصر آیزنهاور بود. این نمایش سال بعد به روستای گرینویچ رسید و کمک کرد تا جنبش تئاتر روبه رشد از دروازه‌های برادوی خارج شود.

«چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد» و «رویای آمریکایی» از مهم‌ترین آثار اوست که چون دیگر نمایش‌هایش، به نقد جامعه آمریکا پرداخته‌اند.

وی همچنین سه بار برنده جایزه پولیتزر شده بود.

کد خبر 3771445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha