۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱

با مستندهای جشنواره «سینماحقیقت»

داستان توپ جمع‌کنان افغانستانی در زمین تنیس/ اعتراض وارد نیست!

داستان توپ جمع‌کنان افغانستانی در زمین تنیس/ اعتراض وارد نیست!

کارگردان مستند «اعتراض وارد نیست» معتقد است این اثر داستان توپ جمع کنان افغانستانی در زمین های تنیس ایران است.

محمدرضا جورابچیان یکی از کارگردانان «مستند اعتراض وارد نیست» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور این فیلم در دهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: این مستند داستان ۵ مهاجر افغانستانی است که در فضا و جامعه تنیس ایران حضور دارند. این افراد به صورت تصادفی و یا خودآگاه برای کار وارد فضای تنیس می شوند و در باشگاه های تنیس شروع به کار می کنند. شخصیت های اصلی این مستند بیشتر به عنوان توپ جمع کن در زمین تنیس حضور دارند و با توجه به اینکه از کودکی در این فضا حضور داشتند با ورزش تنیس آشنا شده اند.

وی ادامه داد: در واقع در گذشته افرادی که می خواستند به صورت حرفه ای وارد عرصه تنیس شوند، باید چنین مراحلی را پشت سر می گذاشتند اما امروز این رسم در بین بچه های ایرانی دیگر وجود ندارد و مستقیم با حضور مربی، تنیس یاد می گیرند.

این مستندساز توضیح داد: شخصیت های اصلی این مستند هر چند با ورزش تنیس به خوبی آشنا هستند اما نمی توانند به عنوان یک ورزشکار در این عرصه حضور داشته باشند.

این کارگردان که مستند «اعتراض وارد نیست» را به صورت مشترک به همراه فرناز جورابچیان خواهر خود ساخته است، بیان کرد: ساخت این مستند نزدیک به ۴ سال به طول انجامید و استارت آن از سال ۹۱ زده شده است. این فیلم مستند ۵۳ دقیقه ای در بخش نیمه بلند مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده شد و نمایش دیگر آن در روز شنبه ۲۰ آذرماه است.

وی توضیح داد: اولین نمایش این مستند در جشنواره «هات داکس» کانادا بود که یکی از مهمترین جشنواره های مستند در دنیا به شمار می رود. بعد از آن در جشنواره فیلم «بیروت» حضور داشت که توانست جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند و در جشنواره فیلم «کلکته» نیز جایزه منتقدان را بدست آورد.

جورابچیان در پایان گفت: این مستند به زودی در دیگر جشنواره های بین المللی نیز حضور پیدا می کند که از آن جمله می توان به جشنواره فیلم های ورزشی در کانادا و جشنواره «کازان» روسیه اشاره کرد.

کد خبر 3842901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha