۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹

 مدیر عامل شرکت مخابرات ایران:

منطقه آزاد اروند به منطقه هوشمند تبدیل می شود

منطقه آزاد اروند به منطقه هوشمند تبدیل می شود

آبادان - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: قصد داریم زیرساخت منطقه آزاد اروند را برای تبدیل شدن این منطقه بزرگ به منطقه هوشمند فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سراییان ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست طرح های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند اظهار کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر را به همه مردم کشور و به ویژه مردم خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر تبریک می گویم. خدا را سپاس می داریم که در این ایام مبارک در خدمت مردم این شهرها هستیم و یکی از اقدامات موردنیاز آنها را با همکاری منطقه آزاد اروند انجام دادیم.

وی افزود: بهمن ماه سفری به آبادان داشته و دیداری با مدیرعامل منطقه آزاد داشتیم تا برای سوم خرداد زیرساخت منطقه آزاد را برای تبدیل شدن این منطقه بزرگ به منطقه هوشمند فراهم کنیم و به لطف خدا در این فاصله کوتاه با همکاری خوب منطقه آزاد این افتخار را پیدا کردیم که در این ایام بابرکت شاهد افتتاح پروژه های زیرساختی در این منطقه باشیم.

سرابیان عنوان کرد: بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر کشیده شده و به مراکز تجاری، صنعتی و خانگی متصل می شود. شبکه وای. فای عمومی در مراکز عمومی تجاری فراهم شده است. بستر ارتباطی برای تلفن ثابت در شهرهای آبادان و خرمشهر فراهم شده است.

 مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: آنچه که واقعا باید به آن اشاره کرد این است که قطعا امروز خدماتی که در این دو شهر توسط همه اپراتورها ارائه می شود جزو خدمات تراز اول و پیشرفته دنیا است. در حوزه اپراتورها همه خدمات در سطح نسل چهار ارائه می شود و مردم این شهرهای خرمشهر و آبادان نیز در حوزه تلفن همراه از آخرین خدمات بروز دنیا و در حوزه ارتباطات سیار نیز با برقراری فیبر نوری در منازل استفاده می کنند.

سرابیان عنوان کرد: همانگونه که در چهارم اردیبهشت ماه یک میلیون ظرفیت را رونمایی کردیم؛ شهر آبادان و خرمشهر جزو اولین شهرها برای رونمایی از فیبر نوری بودند. این خدمت کوچک را از جامعه مخابرات ایران که با همکاری تنگاتنگ منطقه آزاد شکل گرفته به همه مردم خرمشهر و آبادان تقدیم می کنیم و امیدوارم به برکت خون شهدایی که در این منطقه ریخته شده باعث افتخار همه مردم کشور شود.

وی بیان کرد: امروز با افتخار اعلام می کنیم؛ بستر ارتباطی و زیرساخت های آن که در کشور فراهم شده جزو پیشرفته ترین و مدرن ترین زیرساخت ها در سراسر دنیا هست و امیدوارم مردم بتوانند با استفاده از آن به رفاه، امنیت، آسایش و اشتغالزایی های نوین دست پیدا کنند.

 مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فیبر نوری به منازل آبادان و خرمشهر را در کنار توسعه این امکان در شهرک صنعتی خرمشهر را شروع کردیم و بعدا آن را به کل اماکن هر دو شهرستان تعمیم می دهیم. زیرساخت های ارتباطی فراهم شده در خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر اگر بهتر از سایر نقاط کشور نباشد قطعا کمتر نخواهد شد.

کد خبر 3988510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha