۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

پرونده محور ساسانی و ارسباران به ایکوموس و (IUCN) ارسال شد

پرونده محور ساسانی و ارسباران به ایکوموس و (IUCN) ارسال شد

دو پرونده نامزد در فهرست میراث جهانی محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران آماده و به کمیته میراث جهانی یونسکو و اتحادیه جهانی حفاظت از میراث طبیعی (IUCN) ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ دو پرونده نامزد قرارگیری در فهرست میراث جهانی؛ محور ساسانی و پرونده میراث طبیعی ارسباران آماده و  به کمیته میراث جهانی ایکوموس و اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (iucn) ارسال شد تا در نشست کمیته میراث جهانی سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گیرد.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: پرونده نامزدی میراث جهانی منطقه حفاظت شده ارسباران پس از دو سال و نیم پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع به همراه پرونده محور ساسانی فارس، پس از آخرین اصلاحات کارشناسان به یونسکو ارسال شد.

وی افزود: کلیات ساختار و تشکیلات مدیریتی پرونده میراث طبیعی ارسباران و پرونده محور ساسانی فارس با همکاری و مشارکت جمعی از برجسته ترین پژوهشگران، مسئولان دستگاه های مرتبط و همچنین مسئولان محلی تهیه شده است.

طالبیان به بازدید ارزیابان از دو پرونده محور ساسانی فارس و میراث طبیعی ارسباران اشاره کرد و افزود: درحال حاضر پرونده محور ساسانی فارس به ایکوموس و پرونده میراث طبیعی ارسباران نیز به اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت ارسال شده است، ایکوموس و iucn باید برنامه بازدیدشان  به ایران را اعلام کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ارزیابان ایکوموس و اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت احتمالأ در دو تاریخ متفاوت مرداد و شهریور ماه سالجاری برای بازدید از این مناطق نامزد  شده در فهرست جهانی وارد ایران می شوند و با حضور در پنل ها و نشست های تخصصی این دو پرونده را مورد بررسی قرار می دهند.

کد خبر 4018343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha