۲۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۰۹

فرخی نژاد به مهر خبر داد:

همکاری گروه "شاهرود آفرود" با جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی

همکاری گروه "شاهرود آفرود" با جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی

شاهرود-خبرگزاری مهر: رئیس کمیته دو دیفرانسیل هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شاهرود از همکاری رانندگان مجرب و خودروهای دودیفرانسیل گروه "شاهرود آفرود" با جمعیت هلال احمر این شهرستان در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه خبر داد.

حسین فرخی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در یک اقدام خودجوش و انسان دوستانه گروه "شاهرودآفرود" به جمعیت هلال احمر اعلام شهرستان شاهرود اعلام آمادگی کرد تا در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و در صورت نیاز با خودروهای دودیفرانسیل با راننده های مجرب و با هزینه شخصی خود و بدون هیچگونه چشمداشت مالی  به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

وی افزود: گروه شاهرود آفرود آمادگی دارد در مواقع ضرور و همچنین در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه با هزینه شخصی خود تمام توان خود را به منظور امدادرسانی به هموطنان خود در سطح استان سمنان، در اختیار امدادگران هلال احمر قرار دهد،

فرخی نژاد گفت: همچنین قرار شد در بهار سال 92 جمعیت هلال احمر اقدام به برگزاری کلاسهای کمکهای اولیه و کلاسهای توجیحی ویژه به اعضای گروه "شاهرودآفرود" نماید تا از رانندگان محترم خودروها نیز به عنوان امدادگر در سوانح و حوادث استفاده شود.

رئیس کمیته دو دیفرانسیل هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان شاهرود اظهار داشت: گروه شاهرودآفرود با داشتن بیش از 70 نفر عضو فعال و 38 خودروی دودیفرانسیل با راننده های مجرب و با تجربه در زمینه رانندگی در شرایط سخت در محیط های کوهستان، جنگل، کویر و... توان بالایی در امر امداد رسانی دارد که اگر از این توان بالا درست و در جهت صحیح استفاده شود کمک بزرگی به جامعه بشریت خواهد شد.

فرخی نژاد اظهار امیدواری کرد: با توکل بر خدا و همکاری جمعیت هلال احمر و گروه شاهرودآفرود بتوانیم هر چه بیشتر به هموطنانمان خدمت رسانیم.

وی گفت: با همت و پشتکار اعضای شاهرود آفرود برای اولین بار مسیر برفی و صعب العبور جنگل ابر در زمستان باز گشایی شد.

رئیس کمیته دو دیفرانسیل هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان شاهرود ادامه داد: در این عملیات که با کمک 12 خودرو و حدود 30  نفر از اعضای گروه از ساعت 8:30 صبح جمعه 25 اسفندماه تا 5 صبح شنبه 26 اسفندماه انجام شد مسیر اصلی جنگل ابر تا روستای شیرین آباد به طور کامل بازگشایی شد.

فرخی نژاد افزود: معمولأ مسیرهای اصلی جنگل ابر از اواخر پاییز تا اواسط بهار به علت وجود برف سنگین مسدود است و امکان تردد در آن وجود ندارد ولی گروه شاهرود آفرود در یک اقدام بی سابقه و خودجوش مسیر ذکر شده را به طور کامل از برف پاکسازی و تردد در آن را امکان پذیر کرد و راه دسترسی روستای شیرین آباد به شهر شاهرود را بازگشایی کرد.
 

کد خبر 2020719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha