۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۷

انتشار «فقه القرآن؛ المبادی النظریة للدراسة آیات الاحکام»/ انجام پروژه «تجمیع مقالات ناظر فقه و جامعه»

انتشار «فقه القرآن؛ المبادی النظریة للدراسة آیات الاحکام»/ انجام پروژه «تجمیع مقالات ناظر فقه و جامعه»

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان از انتشار ترجمه عربی کتاب «فقه پژوهی قرآن: درآمدی بر مبانی نظری آیات الاحکام» با عنوان «فقه القرآن؛ المبادی النظریة للدراسة آیات الاحکام» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در این باره اظهار داشت: کتاب «فقه القرآن؛ المبادی النظریة للدراسة آیات الاحکام» ترجمه عربی «فقه پژوهی قرآن: درآمدی بر مبانی نظری آیات الاحکام» است که در واحد ترجمه معاونت پژوهش به عربی ترجمه و چاپ شده است.

وی ادامه داد: این کتاب اثری از حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی ایازی است که توسط علی محسن به زبان عربی ترجمه و در 625 صفحه منتشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: این اثر با همکاری مشترک انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز الحضارة لتنمیة الفکر الاسلامی بیروت به چاپ رسیده است که امیدواریم مورد استفاده علاقه مندان و پژوهشگران محترم قرار گیرد.

شورای پژوهشی «تجمیع مقالات ناظر فقه و جامعه» در پژوهشکده فقه برگزار شد
 
حجت الاسلام والمسلمین نادری دبیر شورای پژوهش و کارشناس مسئول دفتر پژوهش از برگزاری شورای پژوهشی پروژه «تجمیع مقالات ناظر فقه و جامعه» در پژوهشکده فقه خبر داد.
 
وی با اعلام خبر برگزاری شورای پژوهشی پروژه «تجمیع مقالات ناظر فقه و جامعه» اظهار داشت: موضوعاتی وجود دارد که هنوز کار علمی زیادی روی آن انجام نشده و ادبیات مکتوب این موضوعات بسیار کم است. این موضوعات معمولا در ابتدا در قالب مصاحبه بررسی می شود؛ یعنیاینموضوعبا اساتیدی که در این موضوع بحثی - هرچند اجمالی – ارائه داده‌اند یا اینکه گمان می رود در این موضوع نکاتی داشته باشند که به روشن شدن ابعادی از آن کمک می‌نماید به صورت گفتگویی واکاوی می شود.

وی ادامه داد: این مجموعه مصاحبه ها به صورت مکتوب چاپ می شود. برای این کار یک مقدمه ای توسط مدیر پروژه نوشته می شود که به آن مقدمه ناظر گفته می شود، و در واقع خلاصه آنچه که در مصاحبه آمده است در این مقاله درج می شود. در پژوهشکده فقه و حقوق بیش از 10 کتاب به این صورت چاپ شده است که مقرر گردید مقالات ناظر گفتگوها به زبان عربی چاپ شود.

کارشناس مسئول دفتر پژوهش متذکر شد: حجت الاسلام و المسلمین آصف آگاه (اشکوری) به عنوان مدیر تحقیق این کار انتخاب شد که وظیفه ایشان یکسان سازی مقالات ناظر بود. این پروژه در دو جلد آماده گردید و پس از برگزاری دو شورای پژوهشی(برای هر جلد به صورت جداگانه) و اعمال اصلاحات شورای پژوهشی این پروژه به معاونت پژوهشی ارسال گردید.

کد خبر 2228868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha