۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

توسط مرکز نور/

نرم افزار مجموعه آثار شیخ بهایی تولید شد

نرم افزار مجموعه آثار شیخ بهایی تولید شد

قم - خبرگزاری مهر: مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور از تولید نرم افزار مجموعه آثار شیخ بهایی نسخه 2 توسط این مرکز خبر داد.

اکبر پوست چیان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: نرم افزار مجموعه آثار شیخ بهایی نسخه 2 توسط مرکز نور تولید شده و به زودی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطب این نرم افزار عموم مردم و طلاب و پژوهشگران علوم و معارف اسلامی هستند، عنوان کرد: این نرم افزار حاوی متن کامل 19 عنوان کتاب در 24 جلد از آثار شیخ بهایی و کتب مرتبط با ایشان به زبان فارسی و عربی است.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور بیان کرد: این نرم افزار در قالب 9 موضوع تولید شده که این موضوعات عبارت از فقه، رجال، ادبیات، فقه روایی، فقه استدلالی، فقه فتوایی، تفسیر، دعا و زیارت می‌شود.

وی گفت: از جمله عناوین کتب موجود در این نرم افزار می‌توان به همه اشعار و آثار فارسی شیخ بهایی، الحاشیة علی من لا یحزر الفقیه، الحبل المتین، الکشکول، جامع عباسی و غیره اشاره کرد.

پوست‌ چیان ادامه داد: از دیگر محتویات این نرم افزار می‌توان به ارائه بیش از 200 قطعه فیلم و تصویر مرتبط با آثار شیخ بهایی، متن 10 دوره لغت نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابلیت جستجو اشاره کرد.

وی بیان کرد: از امکانات و قابلیت‌های پژوهشی این نرم افزار می‌توان از جستجوی موضوعی در بیش از پنج هزار و 500 عنوان باب و سرفصل به وسیله فهرست گزینشی، زندگی نامه،شخصیت شناسی و کتاب شناسی مرتبط با شیخ بهایی، همچنین جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب و امکان مقایسه متن کتب برنامه با یکدیگر، یادداشت برداری، ذخیره نویسی، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور گفت: این محصول کار پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است.

وی بیان کرد: این نرم افزار به زودی عرضه می شود و سیستم عامل مورد نیاز آن ویندوز xp  و 7 است.

 

کد خبر 2285551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha