۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹

در فارس/

کارخانه کاشی حافظ به سرمایه گذار غیر بومی واگذار شد

کارخانه کاشی حافظ به سرمایه گذار غیر بومی واگذار شد

شیراز - خبرگزاری مهر: کارخانه کاشی حافظ در استان فارس در حالی به سرمایه گذار غیر بومی واگذار شد که رئیس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است که از این واگذاری بی اطلاع بوده و در عین حال سرمایه گذاران مجرب و متعهدی در فارس حضور دارند که می توانستند به خوبی این مجموعه را اداره کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اینکه طی دو سال گذشته بحث توسعه فعالیت های سرمایه گذاران داخلی در استان فارس قوت گرفته یکی دیگر از کاخانه های بزرگ فارس به سرمایه گذار غیر بومی واگذار شد.

این اتفاق در حالی روی داده که هیچکدام از سرمایه  گذاران استان فارس از این انتقال خبر نداشته و تا این لحظه مشخص نیست که چگونه این نقل و انتقال انجام شده است.

اینگونه واگذاری ها در نگاه اول شاید بدون مشکل باشد و یا اینکه سرمایه گذاران جدید بتوانند از این فرصت برای توسعه این کارخانه و اشتغالزایی بیشتر استفاده کنند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اینگونه کارخانه ها به عنوان برند استان فارس مطرح هستند و باید توسط افراد بومی اداره شوند.

از طرفی دیگر تجربه نشان داده که اگر سرمایه گذاری در استانی غیر بومی اقدام به راه اندازی مجموعه ای کند پس از مدتی شاهد تغییر کاربری و یا بیکار شدن گروهی از کارگران بومی این مجموعه خواهیم بود.

توجه به برند اینگونه کارخانه ها نیز باید در اولویت قرار داشته باشد و مسئولین باید به این نکته نیز توجه کنند که سرمایه گذاران غیر بومی این برند را استان و شهر خود انتقال ندهد به خصوص در بحث کارخانه کاشی حافظ که از سال های دور به استان فارس تعلق داشته است.

هیچگونه اطلاع رسانی برای فروش کاشی حافظ انجام نشد

اما رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی شیراز به خبرنگار مهر، گفت: هیچگونه اطلاع رسانی برای واگذاری این کارخانه در استان فارس انجام نشد و ما به طور کامل از این واگذاری بی اطلاع بودیم.

فریدون فرقانی تاکید کرد: اگر اطلاع رسانی انجام شده بود به طور حتم اجازه نمی دادیم که این مجموعه بزرگ که به عنوان یک برند معتبر برای استان فارس مطرح است به سرمایه گذار غیر بومی واگذار شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران مجرب و متعهدی در استان فارس حضور دارند که می توانستند به خوبی این مجموعه را اداره کنند اما چنین اتفاقی روی نداده و باید دید که چه کسانی مشتاق به این واگذاری بودند.

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی شیراز تاکید کرد: بومی بودن مدیریت این کارخانه ها که به عنوان یک برند معتبر برای استان فارس مطرح هستند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش کنیم که چنین واگذاری هایی انجام نشود.

فرقانی یادآور شد: مردم استان باید در این گونه فعالیت های اقتصادی شریک باشند نه اینکه دیگران از استانهای دیگر اینگونه فرصت های را از سرمایه گذاران استان بگیرند.

وی تصریح کرد: هرچند که امیدواریم سرمایه گذاران جدید این مجموعه به فکر توسعه و پیشرفت این کارخانه باشند که به طور حتم چنین است اما چنین کارخانه هایی باید توسط افراد بومی استان اداره شود.

انسجام باید در میان بخش خصوصی فارس ایجاد شود

اما نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری کارخانه کاشی حافظ به خبرنگار مهر، گفت: باید زیر ساخت های توسعه و سرمایه گذاری در استان فراهم شود و از طرفی باید انسجام در میان بخش خصوصی و سرمایه گذاران را شاهد باشیم.

جعفر قادری ادامه داد: ساختار و تشکل های لازم برای توسعه در اختیار نداریم بنا بر این زمانیکه اینگونه زیر ساخت ها آماده نباشد نمی توانیم توقعات دیگر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: واگذاری این مجموعه به سرمایه گذار غیر بومی حرکت درستی نبوده اما باید توجه داشته باشیم که این فرصت های سرمایه گذاری در استان حفظ شود.

............................

گزارش: هادی فتحی

کد خبر 1783722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha