۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

مهر گزارش می دهد؛

نامه 30 شورای روستایی و ائمه جمعه غرب هرمزگان به رئیس جمهور/ قانون برای همه یکسان باشد

نامه 30 شورای روستایی و ائمه جمعه غرب هرمزگان به رئیس جمهور/ قانون برای همه یکسان باشد

پارسیان - خبرگزاری مهر: 30 شورای روستایی و ائمه جمعه غرب هرمزگان از توابع پارسیان طی نامه ای که امضای نماینده ولی فقیه نیز پای آن است از رئیس جمهوری خواستار احقاق حق و جلوگیری از الحاق بخشی از شهرستان پارسیان به استان فارس شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح الحاق شهرستان پارسیان که از دیر باز در محافل عمومی به صورت غیررسمی مطرح می شد طی دو سال اخیر جدیت بیشتری پیدا کرده است و موجب اعتراض شهرهای غرب استان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان و چهره های سیاسی شده است تا آنجا که نماینده ولی فقیه در هرمزگان بارها در خطبه های نماز جمعه طرح اینگونه مسائل از سوی مسئولان استان فارس را به صلاح ندانسته است. آیت الله غلامعلی نعیم آبادی معتقد است دامن زدن به این موضوعات موجب اختلاف و مانعی بزرگ برای توسعه و پیشرفت این منطقه است.

منصورآرامی، محمد آشوری تازیانی، احمد جباری و ابولقاسم جراره مخالفت خود را با جداسازی پارسیان از هرمزگان در مجلس و رسانه ها بارها اعلام کرده اند. پیش از این هم گل محمد بامری معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان هم در پاسخ به گفته های امام جمعه شیراز اینگونه گفتارها را تنش زا عنوان کرده است.

مردم، اعضای شوراهای شهر و روستایی و ائمه جمعه غرب استان، فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و رسانه ها همچنان در انتظار اظهارنظر استانداری هرمزگان درباره این موضوع هستند.

30 شورای روستایی و ائمه جمعه غرب هرمزگان طی نامه ای به رئیس جمهور خواهان پایان دادن به موضوع جداسازی بخشی از پارسیان و اجرای یکسان قانون برای همه هستند در بخشی از این نامه آمده است: ما شوراهای اسلامی شهرها و بخش های پارسیان از توابع استان هرمزگان، شروع بکار دولت تدبیر و امید و اعتدال حضرتعالی را به جنابعالی و مردم شریف ایران اسلامی تبریک عرض می نماییم و در این خصوص لازم است که به استحضار برسانیم که قریب 70 درصد مردم شهرستان پارسیان در بخش های کوشکنار و مرکزی و شهرهای کوشکنار و پارسیان و دشتی در انتخابات اخیر به حضرتعالی رای دادند که نشان دهنده بالاترین میزان علاقه مندی مردم به برنامه های حضرتعالی در زمان شعارهای انتخاباتی است.

جناب آقای رئیس جمهور: هر از چند گاهی موضوع الحاق بخشی از شهرستان پارسیان و بخش کوشکنار به استان فارس از محافل گوناگون به گوش می رسد که طرح چنین مسائلی، مردم، نمایندگان مجلس و نماینده محترم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، شوراها و امامان جمعه این شهرستان را به شدت عصبانی و نگران کرده است. کسانی که از استان فارس پیگیر این موضوع هستند می دانند نمایندگان مجلس و مردم و شوراها و ائمه جمعه پارسیان بشدت مخالف الحاق بخشی از پارسیان به فارس هستند ولی گویا آنها قصد دارند جهت رسیدن به اهداف غیرمنطقی خود، مناطقی را از هرمزگان قربانی کنند و به خیال باطل آنها، دولت محترم مقررات و قوانین مغایر با سایر استانهای دیگر کشور در استان فارس اعمال خواهد کرد.

همچنین در ادامه این نامه عنوان شده است: طوری وانمود می کنند که فارسی ها در عمران و آبادی این منطقه از هرمزگان توانمندتر هستند و هرمزگانی ها توانایی لازم در عمران و آبادانی آن ندارند؟!! این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی برای همه استانها، قانون و مقررات یکسانی دارد. عزت و اصالت مردم پارسیان و کوشکنار در این است که با فرهنگ و آداب رسوم هرمزگان موجودیت پیدا کرده اند و هم چنان خواستار حفظ عزت، اصالت، فرهنگ مردم این مرز و بوم و خواهان ماندن در کنار هم استانی های خود در استان هرمزگان هستند. هر استان دارای ظرفیت و پتانسیل بالقوه مخصوص به خود است، به عنوان مثال خداوند متعال نعمت گردشگری و آب و هوای معتدل به استان فارس عطا کرده و از طرفی منابع عظیم خدادادی دریا به استان هرمزگان ارزانی داشته است لذا ما مردم هر استان باید شکر گزار نعمتهای خداوند در استانمان باشیم.

با عنایت به موارد فوق و شعار تدبیر و قانون گرایی و مردم سالاری حضرتعالی که امید را در دل مردم زنده کرده و حماسه سیاسی مردم این شهرستان در 24 خرداد که با رای قاطع به حضرتعالی به ثمر نشست و به منظور جلوگیری از تنش و درگیری قومی و مذهبی و محترم شمرده شدن حقوق شهروندی مردم و جلوگیری از وارد شدن خدشه به وحدت مردم این شهرستان، خواهشمند است دستور فرمایید تا برای همیشه موضوع الحاق بخشی از کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان به استان فارس از دستور کار دولت خارج و برای همیشه منتفی شود.

 

 

کد خبر 2120521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha