۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰:۴۲

هفته سوم از لیگ قهرمانان آسیا؛

بازی مرگ و زندگی برای شاگردان قلعه‌نویی/ تراکتور به فکر حفظ صدر

بازی مرگ و زندگی برای شاگردان قلعه‌نویی/ تراکتور به فکر حفظ صدر

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی سه‌شنبه آغاز می‌شود که استقلال در ورزشگاه آزادی امیدوار است دو طلسم پیروز نشدن در این جام و عدم کسب برد برابر الجزیره امارات در ادوار مختلف این مسابقات را بشکند، آنهم با حمایت پرشور تماشاگرانش. همچنین تراکتورسازی هم برای حفظ صدر گروه C نیازمند پیروزی در زمین العین امارات است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم و پایانی دور رفت از مرحله گروهی دوازدهمن دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در حالی سه‌شنبه با برگزاری هشت مسابقه در شرق و غرب این قاره آغاز می‌شود که در این روز دو نماینده فوتبال باشگاهی ایران با دو هدف مختلف به میدان می‌روند.

استقلال در تهران و در آخرین بازی‌اش در سال 92 برای فرار از قعر جدول میزبان الجزیره امارات است و تراکتورسازی تبریز نیز در زمین العین دیگر تیم اماراتی برای حفظ صدرنشینی کار سختی را پیش رو دارد.

استقلال ایران - الجزیره امارات
دو شکست متوالی یکی از بدترین و تلخ‌ترین شروع‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد و عاملی شد برای قعرنشینی این تیم در گروه A این رقابتها. شاگردان قلعه‌نویی در حالی در آخرین دیدار خود در سال 92 میزبان الجزیره امارات هستند که برای جبران ناکامی گذشته و بدست آوردن شانس صعود به مرحله بعدی این جام، محکوم به پیروزی مقابل الجزیره امارات در ورزشگاه آزادی هستند.

آبی‌پوشان تهرانی که پس از جدایی مجتبی جباری، پژمان منتظری و جواد نکونام خلاء‌های بسیاری را در خط دفاعی و خصوصا میانی احساس می‌کنند، به دلیل همین مشکل نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند، هر چند مصدومیت بازیکنان کلیدی از جمله خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده هم در عملکرد این تیم  تاثیر منفی گذاشته است و کادر فنی هم نتوانسته از داشته هایش به درستی استفاده کند. البته آنها در حالی عصر سه‌شنبه مقابل الجزیره قرار می‌گیرند که دغدغه در اختیار نداشتن امیرحسین صادقی و آرش برهانی را پشت سر گذاشته و تقریبا با ترکیبی کامل مقابل این تیم اماراتی به میدان می‌روند، خصوصا اینکه برهانی سابقه گلزنی به این تیم اماراتی را هم دارد.

شاگردان قلعه‌نویی بسیار امیدارند در این بازی بتوانند صدرنشین اماراتی گروه را شکست داده و نخستین گام را برای صعود به جمع تیم‌های مرحله دوم لیگ قهرمانان بردارند اما برای بالا بردن شانس خود جهت رسیدن به این هدف، نیازمند حمایت تماشاگران خود هستند؛ هوادارانی که در ماه‌های اخیر برخلاف گذشته کمتر برای حمایت از سرخابی‌های پایتخت به ورزشگاه آزادی آمده و سکوهای خالی، انگیزه‌های بازیکنان این دو تیم خصوصا استقلال که کاری ملی در مسابقات باشگاهی آسیا انجام می‌دهد، را کاهش داده‌ است.

استقلال که در دوره‌های گذشته لیگ قهرمانان 6 مرتبه مقابل الجزیره به میدان رفته و 4 تساوی و 2 باخت را مقابل این تیم اماراتی تجربه کرده، در شبی که امیدوار است سکوهای ورزشگاه آزادی کاملا پر شود، به دنبال شکستن طلسم پیروز نشدن مقابل الجزیره و نبردن در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است تا امیدهای خود را جهت صعود به مرحله بعدی این جام افزایش دهد.

در این بین سیدمهدی رحمتی که با اشتباه فاحش خود در دیدار هفته گذشته مقابل الریان قطر سوژه سایت یاهو و روزنامه بیلد آلمان شد، بیش از سایر آبی‌پوشان انگیزه دارد که مقابل تیم "والتر زنگا" دروازه‌بان اسطوره فوتبال ایتالیا شبی بی‌اشتباه و موفق را سپری کند تا شانس پیروزی استقلال در این بازی را افزایش دهد.

البته الجزیره‌ای‌ها نیز که در دو بازی گذشته خود پیروز شده‌اند، برای رسیدن به سومین برد و حفظ صدرنشینی در پایان دور رفت به تهران می‌آیند، پس قطعا شب بسیار سختی را برای شاگردان قلعه‌نویی رقم می‌زنند اما شکست خوردن این تیم در ورزشگاه آزادی، هم استقلال و هم دیگر مدعیان را برای صعود امیدوار خواهد کرد.

در دیگر بازی این گروه هم الشباب عربستان میزبان الریان قطر است و تیم برنده این بازی حتی شانس صدرنشینی را دارد اما تیم بازنده خطر سقوط به قعرجدول این گروه را احساس می‌کند.

العین امارات - تراکتورسازی تبریز
تا این لحظه تراکتورسازی تبریز موفق‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است؛ آنها که هفته پیش در زمین لخویا قطر یک امتیاز ارزشمند کسب کرده و به لطف پیروزی الاتحاد عربستان مقابل العین صدرنشین این گروه لقب گرفته‌اند، حالا خودشان باید برای تثبیت و تحکیم جایگاه خود در صدر جدول این گرو مقابل میزبان اماراتی پیروز شوند.

تراکتوری‌ها که دومین سال حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کنند، در دومین بازی خارج از خانه خود در این جام اگر بتوانند به یک پیروزی شیرین دست یابند، بیش از پیش هواداران متعصب تبریزی و فوتبال دوستان ایرانی را خوشحال خواهند کرد. همچنین این پیروزی می‌تواند مقدمه خوبی برای صعودشان به مرحله بعدی این جام باشد.

آنها که فصل پیش مقابل الجزیره امارات یک برد و یک باخت را تجربه کرده‌اند، در سومین رویارویی با تیمی از این کشور عربی، امیدوارند شبی فراموش نشدنی را رقم بزنند؛ هر چند محمد نصرتی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی گذشته، این مسابقه را از دست داده اما بازگشت علی کریمی می‌تواند تا حدودی قدرت هجومی این تیم را افزایش دهد. این بازیکن که در سالیان نه چندان دور یکی از ستاره‌های فوتبال ایران بود که در لیگ امارات می‌درخشید و مدافعان تیم‌های مختلف این کشور را مقهور تکنیک ناب خود می‌کرد، پس از یک جلسه محرومیت در ترکیب تراکتور به میدان می‌رود.

قطعا حضور او در این بازی پشت سر کریم انصاری‌فرد، سعید دقیقی و محمد ابراهیمی و در مواردی با اضافه شدن میلاد فخرالدینی به خط حمله، می‌تواند قدرت هجومی تراکتورسازی را بیشتر کند، آن هم در شبی که شاید شاگردان تونی برای رسیدن به هدف خود، دل به ضد حملات می‌دوزند تا با گرفتن سه امتیاز این بازی، صدرنشینی را همچنان حفظ کنند.

البته تیم فوتبال العین نیز برای جبران ناکامی در دو بازی گذشته و امیدواری به صعود نیازمند پیروزی در این بازی است و شب سختی را برای نماینده تبریزی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقم خواهد زد. العینی‌ها همچنین این شانس را دارند که با پیروزی برابر تراکتورسازی و شکست التحاد برابر لخویا، دور رفت این جام را با صدرنشینی به پایان برسانند.

در دیگر بازی این گروه لخویا در دومین دیدار متوالی خانگی میزبان الاتحاد عربستان است. لخویا در صورت پیروزی در این بازی هم شانس صدرنشینی ندارد اما فرصت فرار از قعر جدول این گروه را خواهد داشت اما الاتحادی‌ها در صورت عدم پیروز شدن تراکتورسازی در زمین العین، این شانس را دارند که با پیروزی در این بازی به صدر جدول هم برسند.

برنامه کامل دیدارهای روز نخست از هفته سوم مرحله گرویه لیگ قهرمانان آسیا و جدول رده‌بندی این گروه‌ها را در زیر ملاحظه می‌کنید:
گروه A:
* استقلال ایران - الجزیره امارات، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی تهران
* الشباب عربستان - الریان قطر، ساعت 21، ورزشگاه ملک فهد ریاض

جدول رده‌بندی گروه A:
1- الجزیره امارات 6 امتیاز
2- الریان قطر 3 امتیاز - تفاضل گل صفر
3- الشباب عربستان 3 امتیاز - تفاضل گل 1-
4- استقلال بدون امتیاز

گروه C:
* لخویا قطر - الاتحاد عربستان، ساعت 19، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه
* العین امارات - تراکتورسازی ایران، ساعت 19:45، ورزشگاه بن زاید شهر العین

جدول رده‌بندی گروه C:
1- تراکتورسازی ایران 4 امتیاز
2- العین امارات 3 امتیاز - تفاضل گل صفر (3 زده - 3 خورده)
3- الاتحاد عربستان 3 امتیاز - تفاضل گل صفر (2 زده - 2 خورده)
4- لخویا قطر یک امتیاز

گروه E:
* سرزو اوزاکا ژاپن - بوریرام یونایتد تایلند، ساعت 13:30، ورزشگاه ناگایی شهر اوزاکا
* پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی - شاندونگ لوئنگ چین، ساعت 14، ورزشگاه استیل‌یارد شهر پوهانگ

جدول رده‌بندی گروه E:
1- شاندونگ لیونینگ چین 4 امتیاز - تفاضل 2+
2- پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی 4 امتیاز - تفاضل 1+
3- بوریرام یونایتد یک امتیاز - تفاضل 1-
4- سرزو اوزاکا ژاپن یک امتیاز - تفاضل 2-

گروه G:
* ملبورن ویکتوری استرالیا - یوکوهاما اف‌مارینوس، ساعت 12، ورزشگاه دوکلندز ملبورن
* گوانگژو اورگرانده چین - جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی، ساعت 15:30، ورزشگاه تیانهه شهر گوانگژو 

جدول رده‌بندی گروه G:
1- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی 4 امتیاز - تفاضل گل 3+
2- گوانگژو اورگرانده چین 4 امتیاز - تفاضل گل 2+
3- ملبورن ویکتوری استرالیا یک امتیاز - تفاضل گل 2-
4- یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن یک امتیاز - تفاضل گل 3-

کد خبر 2257775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha