۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

با هدف تولید مجموعه‌آثار تالیفی؛

واحد رمان کودک انتشارات افق راه‌اندازی شد

واحد رمان کودک انتشارات افق راه‌اندازی شد

رمان کودک انتشارات افق شکل گرفته تا از انتشار رمان‌های تالیفی به شکل مجموعه حمایت شود.

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی واحد رمان کودک در انتشارات افق خبر داد و افزود: چند ماهی است که در انتشارات افق، واحدی شکل گرفته تا به انتشار رمان کودک در قالب  مجموعه بپردازد. مصطفی خرامان، فرهاد حسن‌زاده، مهدی رجبی، نوید سیدعلی‌اکبر، مژکان کلهر و من، هسته اولیه رمان کودک افق را تشکیل می‌دهیم.

به گفته نویسنده کتاب«پهلوان پنبه» قرار است هر کدام از اعضای واحد رمان کودک نشر افق یک مجموعه بنویسند. تاکنون جلد نخست از مجموعه پنج جلدی محمدرضا شمس با عنوان«ماجراهای آمیتیس» نوشته شده و اماده انتشار است. «دختری که از میمون‌ها نمی‌ترسد» عنوان نخستین جلد از این مجموعه است.

شمس در پاسخ به این‌که چرا انتشارات افق به سمت انتشار مجموعه‌ها رفته گفت: مجموعه‌ها مخاطبان خاص خود را دارند. وقتی کودک یا خردسال، یک شخصیت داستانی را می‌شناسد، دلش می‌خواهد با ماجراهای او همراه شود و با علاقه و اشتیاق اتفاقاتی که برای شخصیت مورد علاقه‌اش می‌افتد را دنبال کند. بچه‌ها دنبال تجزیه و تحلیل نیستند و انتشار رمان به صورت مجموعه‌، آنها را جذب می‌کند و این تنها به بچه‌های ایرانی برنمی‌گردد در تمام دنیا انتشار رمان‌های چند جلدی، طرفداران خاص خود را دارد. «ماجراهای نارنیا»،«هری‌پاتر» و»آقای گام» از این جمله است.

نویسنده کتاب«دیوانه و چاه» بخش دیگری از علاقه ناشران به انتشار مجموعه رمان را مسایل اقتصادی دانست و افزود: یکی از دلایل استقبال ناشران از انتشار رمان به صورت مجموعه، توجه به مسایل اقتصادی است. سرمایه ناشران با این کار زودتر و آسان‌تر برگردانده می‌شود.

شمس در پایان گفت: تاکنون مجموعه رمان‌هایی که منتشر می‌شده بیشتر در قالب ترجمه بوده است. انتشارات افق می‌کوشد تا به انتشار مجموعه رمان‌های تالیفی بپردازد. تاکنون نخستین جلد از مجموعه رمان‌های من، فرهاد حسن‌زاده و مژگان کلهر نوشته شده است.

 

کد خبر 2315909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha