۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۹

اهدای لوح تقدیر انجمن روابط عمومی ایران به باقر سخایی

اهدای لوح تقدیر انجمن روابط عمومی ایران به باقر سخایی

لوح تقدیر ویژه انجمن روابط عمومی ایران به سید باقر سخایی رئیس انجمن دوستی ایران و قطر اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید باقر سخایی سفیر پیشین ایران در قطر و تونس در نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران به نقش روابط عمومی در امور بین الملل اشاره کرد و گفت:‌ در علم روابط عمومی اصولی پایه است که این اصول در هر اجتماعی اعم از خانوادگی، کشوری و جهانی حاکم است.

معاون پیشین وزارت امور خارجه به جایگاه روابط عمومی و نقش آن در پیشبرد روابط بین الملل اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در حوزه ورود به سازمان هاست و به گفته پدر روابط عمومی ایران مرحوم پروفسور نطقی، روابط عمومی آینه تمام‌نمای هویت سازمان است و مسئولیت اشخاصی که در این جایگاه رفیع خدمت می‌کنند بسیار سنگین است و باید الگوی کارمندان در سازمان باشد.

وی افزود: مدیران ارشد برای خدمت‌گزاری و تکریم بیشتر به مردم باید در انتخاب مدیران روابط عمومی، شاخصه‌هایی را باید لحاظ کنند. و چنان‌چه مدیران منتخب با این استانداردها اعم از شناخت مخاطبان و آسیب‌شناسی از نقاط قوت و ضعف سازمان مذکور اعتماد‌سازی که شرط اساسی در توفیق انسان در هر اجتماعی است. صداقت در گفتار و عمل؛ خوشرویی و حسن خلق احترام گذاشتن به افراد سازمان به ویژه طبقات پایین و دست کم نگرفتن آن‌ها، رعایت ظواهر و آداب اجتماعی، انعطاف پذیری داشته باشد، قطعا موفقیت در این صورت حتمی است.

عضو شورای برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: روابط عمومی‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بایستی از امکانات به‌روز استفاده کنند و کارمندان در حیطه کاری خود آموزش‌های لازم را ببینند و داشتن یک نشریه داخلی درون سازمانی ضروری به نظر می‌رسد. مدیران در هر هفته در راستای حل مشکلات کارمندان باید وقت ملاقات برای گره‌گشایی تخصیص دهند.

عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی به نمونه‌هایی از روابط عمومی موفق در روابط خارجی اشاره کرد.

در پایان، انجمن روابط عمومی ایران لوح تقدیر ویژه را به وی اهداء کرد .

کد خبر 2377949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha