۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

صادقي در نطق ميان دستور:

عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است

عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است

نماينده مردم شيراز در مجلس گفت: تاسی از رهبر معظم انقلاب در حمایت از تیم مذاکر‌ه‌کننده رسالت ما بوده و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط معظم‌له حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر در جلسه علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي ضرغام صادقی عضو هيئت رئيسه مجلس در نطق ميان دستور گفت: مشاركت پايين مردم آمريكا در انتخابات اخير كنگره خط بطلانی بر داعیه دولتمردان آمریکایی مبنی بر وجود مهد دموکراسی در این کشور است، اين همان نگاهی است که امروز در مذاکرات هسته‌ای یعنی فضای یک بام و دو هوا تداعی می شود.

وی با اشاره به اينكه مذاکرات هسته‌ای معجزه نمی‌کند افزود: بلوغ فکری همراه با مردم‌محوری، دانش‌محوری و خودباوری داخلی و اصلاح نظام و سیاست‌های ضد تولید اولویت ماست و تاسی از رهبر معظم انقلاب در حمایت از تیم مذاکر‌ه‌کننده رسالت ما بوده و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط معظم‌له حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به اينكه کرامت، مصلحت و منافع ملت با آبروی آنان عجین شده و چنانچه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد عامل اصلی آن زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی اوست افزود: همان‌ پیش‌بینی که از خوی استکباری و رفتار خصمانه آنان به وسیله رهبران و بزرگان ما شرح آن آمده بود امري است كه در نهايت اين مذاكرات اثبات مي شود.

نماينده مردم شيراز گفت: رفع کامل تحریم‌ها و حفظ حق هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی مرتبط با آن در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، برق، انرژی و سایر مصارف مرتبط از جمله انتظارات مردم از تيم مذاكره كننده است.

صادقي با اشاره به اينكه مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم‌ها و پرداخت قطره چکانی مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده است را امتیاز تلقی نمی‌کنند خاطرنشان كرد: ملت مذاکره برد برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در پیشرفت علمی و هسته‌ای نباشد و فشار تحریم‌های ظالمانه اقتصاد و معیشت آنان را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

کد خبر 2427825