۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

حجت‌الاسلام واحدی:

استقلال در هر زمینه‌ای بدون استقلال فرهنگی محقق نمی‌شود

استقلال در هر زمینه‌ای بدون استقلال فرهنگی محقق نمی‌شود

بیرجند- معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استقلال در هر زمینه‌ای بدون استقلال فرهنگی محقق نمی‌شود چرا که فرهنگ زیربنا و زیرساخت همه پیشرفت‌ها در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل جدید و سابق اداره کل کتابخانه‌های خراسان جنوبی اظهارکرد: حکومت کریمه دارای مقدماتی است که در این رابطه نظام اسلامی به دست امام راحل تشکیل و درحال حاضر پرچم اصلی آن در دست مقام معظم رهبری است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان پرچم شیعه را برافراشته و به استقلال فرهنگی دست یافته است، گفت: کار کردن در این نظام مقدس برای همه افتخار است.

 وی عنوان کرد: استقلال در هر زمینه‌ای بدون استقلال فرهنگی محقق نمی‌شود چرا که فرهنگ زیربنا و زیرساخت همه پیشرفت‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام واحدی اظهارکرد: امروز آمریکا و نظام تک بعدی جهان به دنبال گسترش فرهنگ نظام سلطه در جهان گسترش هستند که رهبری انقلاب در بیانات خود از این حرکت جدید استکبار جهانی استعمار فرانو یاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: این استعمار یک جریان فرهنگی را در دنیا ایجاد می‌کند که اگر مسئولان و مردم بصیرت نداشته باشند، در این استعمار ذوب خواهند شد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیاز مردم به مسئولین را نعمت دانست و تاکید کرد: مسئولان در حل مشکلات مردم خسته نشوند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از تیزبینی و آینده‌نگری بسیار بالایی برخوردار هستند که این مهم را استکبار جهانی درک کرده است.

حجت‌الاسلام واحدی رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را کتابدار محور دانست و تصریح کرد: اگر کتابداران از رفاه نسبی برخودار شوند این عامل سبب انگیزه بیشتر کتابداران در ایجاد نوآوری خواهد شد.

 وی عنوان کرد: شهرداری‌های خراسان جنوبی در زمینه پرداخت سهم پنج درصد حق کتابخانه‌های عمومی در رده چهارم قرار دارند.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب نیازمند عزم ملی و حرکت آگاهانه است، عنوان کرد: استفاده نامناسب از موبایل و تبلت و تنها نگاه به مسائل روز سبب بی‌سواد ماندن گروه‌های مختلف شده است که این وضعیت آینده جامعه را تهدید می‌کند.

کد خبر 2440999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha