۷ دی ۱۳۹۳، ۸:۵۰

زندی در گفتگو با مهر:

چالوس پرورشگاه گوزن خاورمیانه می شود/ «ولشت» هم دریاچه گردشگری می شود

چالوس پرورشگاه گوزن خاورمیانه می شود/ «ولشت» هم دریاچه گردشگری می شود

چالوس - فرماندار چالوس با اشاره به لزوم توسعه طرح های سازگار با محیط زیست گفت: جنگل های این شهرستان قطب پرورش گوزن در خاورمیانه می شود.

محمد ناصر زندی در گفتگو با خبرنگار مهر روند استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان را مطلوب و روبه رشد دانست و گفت: یک سرمایه گذار برای پرورش گوزن در منطقه اعلام آمادگی کرده و سازمان محیط زیست نیز با این طرح موافقت کرده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح نیاز به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار زمین در منطقه جنگلی است و با اجرای طرح، هم پرورش گوزن انجام می شود و هم به منطقه شکارگاهی تبدیل خواهد شد.

وی ایجاد زیرساختهای مناسب مانند کشتارگاه را برای اجرای طرح ضروری دانست و گفت: طرح پرورش و شکارگاه گوزن دست کم بیش از ۲۰۰ شغل ایجاد و به جذب گردشگر نیز کمک می کند.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در حال حاضر مدت اقامت گردشگر در مرزن آباد به دلیل ورودی بودن شهرستان کم است، یادآور شد: درتلاش هستیم میزان اقامت گردشگر را در این منطقه افزایش دهیم.

در منطقه سعد آباد مرزن آباد که به تازگی از سوی منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده است، منطقه گردشگری ایجاد می شود

زندی ادامه داد: در این راستا در منطقه سعد آباد مرزن آباد که به تازگی از سوی منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده است، منطقه گردشگری ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در دریاچه ولشت که سالها به حال خود رها شده است، بنا داریم با همکاری آب منطقه ای و میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اقدام شود.

فرماندار چالوس تصریح کرد: برای حل معضلات گردشگری، کارگروه گردشگری استان به منطقه دعوت و موانع حوزه گردشگری در آن بررسی شد.

وی نداشتن شیوه نامه درست و جامع را برای سرمایه گذاری از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: باید شیوه نامه و راهکاری شفاف برای حمایت از سرمایه گذاری تدوین شود.

وی با بیان اینکه دستگاههای مختلفی در حوزه سرمایه گذاری نقش دارند، تعامل این دستگاهها را برای رونق بخشی به سرمایه گذاری ضروری دانست.

محمدناصر زندی، موانع محیطی زیستی را از جمله دغدغه های فراروی سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: دو رودخانه مهم و حفاظت شده کشور در چالوس وجود دارد که حریمشان بالای ۲۰۰ متر است و روستاهایی در منطقه وجود دارد که کل آن روستا جزو حریم رودخانه است و قادر به سرمایه گذاری و یا ساخت و ساز نیستیم.

فرماندار چالوس، محدودیت البرز مرکزی را از دیگر موانع فراروی سرمایه گذاری در شهرستان برشمرد و گفت: به عنوان مثال برای احداث یک سرویس بهداشتی در جاده چالوس که سالانه با میلیون ها گردشگر مواجه است، نتوانستیم مجوز زیست محیطی دریافت کنیم.

اگر بخواهیم در حوزه های گردشگری وارد شویم باید موانع فراروی برطرف شود زیرا در حال حاضر عدم شفافیت برخورد با سرمایه گذار از جمله مشکلات است

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه های گردشگری وارد شویم باید موانع فراروی برطرف شود زیرا در حال حاضر عدم شفافیت برخورد با سرمایه گذار از جمله مشکلات است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: موانع قانونی، اجرایی و سیاست گذاری فراروی سرمایه گذاری باید برداشته شود و باید یکسانسازی صورت گیرد.

محمد ناصر زندی با اشاره به دعوت از مدیرعامل کانون جهانگردی کشور به شهرستان گفت: قرار است مطالعات اولیه برای سرمایه گذاری در شهرستان انجام و برنامه ریزی برای ساخت کمپینگ و مجتمع های خدماتی انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نسبت به دیگر حوزه ها کم هزینه تر است و بازدهی بهتری دارد، برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه صنعت نیز ۳۵ هکتار فضا به ۳۰ هکتار شهرک صنعتی مرزن آباد افزوده شد و با توجه به نزدیکی به شهر، دردصدیم تا صنعت پاک را در این منطقه توسعه دهیم.

زندی تاکید کرد: زمینهای صنعتی باید به کسانی واگذار شود که کننده کار و فعال باشند و باید دقت زیادی در واگذاریهای اراضی صورت گیرد تا فرصت برای حضور سرمایه گذاران واقعی فراهم شود.

کد خبر 2450388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha