۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹

اختصاصی مهر/

آتش سوزی در مجتمع عظیم گسترش هرمز جان سه نفر را گرفت

آتش سوزی در مجتمع عظیم گسترش هرمز جان سه نفر را گرفت

بندرعباس - مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس گفت: سه کارگر بر اثر وقوع آتش سوزی در مجتمع عظیم گسترش هرمز جان خود را از دست دادند.

آتش پاد فرجام دانش در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید خبر آتش سوزی مهیب در حوضچه خشک شرکت عظیم گسترش هرمز در بندرعباس بیان داشت: آتش سوزی ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد روز سه شنبه در حوضچه خشک تعمیرات شناور به وقوع پیوست اما ساعت ۳ بامداد به آتش نشانی بندرعباس خبر وقوع اعلام شد که بلافاصله تیم های امداد و نجات شهری، بنادر و دریانوردی هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس به محل اعزام شدند.

وی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود سیستم ایمنی قوی و استاندارد سه کارگر بر اثر گرفتار شدن در حریق جان خود را از دست دادند.

دانش علت حادثه را برش کاری بر روی داک شناور و عدم وجود سیستم های ایمنی و اطفای حریق در محل وقوع حادثه عنوان کرد.

مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس با انتقاد شدید از عدم توجه مدیران شرکت عظیم گسترش هرمز به استقرار سیستم های ایمنی در مجتمع اظهارداشت: مجتمع عظیم گسترش هرمز فاقد سیستم های ایمنی و امداد و نجات و اطفای حریق در حوضچه خشک بود و کارگران در زمان برش کاری بر روی کشتی دچار حریق می شوند و به علت نبود سیستم اعلام حریق کارگران حاضر در محوطه زمانی متوجه حریق می شوند که در محاصره آتش قرار گرفته بودند.

وی همچنین از عدم آشنایی تیم های امداد و نجات بنادر و دریانوردی به شیوه اطفای حریق دریایی انتقاد کرد و افزود: روش های امداد و نجات و اطفای حریق شهری و دریایی متفاوت است و نیروهای آتش نشانی کشتی سازی و بنادر و دریانوردی آموزش لازم برای اطفای حریق نداشتند.

دانش خاطرنشان کرد: اگر سیستم ایمنی و تجهیزات ضد حریق در مجتمع بود شاهد اینگونه حوادث با این وسعت نبودیم. همچنین آموزش نیروهای آتش نشانی در مجتمع کشتی سازی، بنادر و دریانوردی و پالایشگاه نفت باید بر اساس ماموریت های سازمانی انجام شود.

کد خبر 2469749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha