۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

آیت الله مکارم شیرازی:

غرب با توهین به مقدسات اعلام جنگ می‌کند

غرب با توهین به مقدسات اعلام جنگ می‌کند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: غرب توهین به مقدسات را آزادی بیان می‌داند و با این کار اعلام جنگ در دنیا کرده است و ما باید در برابر آنها مقاومت و قیام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در اجلاسیه جامعه مدرسین و روسای هیئت امنای حوزه‌های علمیه خواهران که قبل از ظهر چهارشنبه در موسسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز خطرات زیادی جوامع انسانی را تهدید می‌کند و به سقوط می‌کشاند که یکی از عوامل آن آموزش‌های ضد اخلاقی است که در رسانه‌ها و ماهواره‌ها داده می‌شود و فیلم‌ها و روابط نامشروع را نشان می‌دهند و این مهم‌ترین عامل افزایش طلاق در کشور شده است و این رسانه‌ها بسیار غوغا به پا کرده‌اند.

وی با اشاره به مقام زن در اسلام عنوان کرد: گروهی اصرار داشتند زنان را در محاسبات اجتماعی و علمی کنار بگذارند و اسلام را آئین مردانه و خالی از حضور زنان کنند در حالی که این ضد آموزش‌های قرآنی است.

استاد برجسته حوزه افزود: آیاتی همچون آیه تقوا، آیات ۱۰ سوره آل عمران، چهار و ‌۱۷۰ نساء، ۱۳۸ آل عمران، هفت اسراء و آیه امانت و آیه مساوات و همه آیاتی که در آن یا ایها الذین آمنوا ذکر شده در قرآن کریم نشان می‌دهند که هم مردان و هم زنان با نظر واحد مورد خطاب خداوند هستند و برنامه ریزی قرآن برای همگان است.

وی بیان داشت: دسترس بودن آسان ابزار گناه، ‌تضعیف عقاید مذهبی و مسائل سیاسی که به صورت تهاجم فرهنگی ایجاد شده و زنان و جوانان را به فساد می‌کشانند عوامل دیگری است که جوامع را به فساد کشانده است.

غرب درصدد سلب مقاومت از مسلمانان است

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: غرب با به فساد کشاندن و آلوده کردن زنان و جوانان و با به کارگیری تمام قدرت خود در این زمینه می‌خواهد منابع ما را اشغال کند تا مقاومت‌ها در برابر خود را در هم بشکنیم.

وی ادامه داد: تفسیر غلط از آزادی زنان عامل دیگری است که غرب ایجاد کرده و آن را همچون آزادی زنان تفسیر می‌کند و هنگامی که به آنها می‌گوییم چرا به مقدسات ما، یک میلیارد و ۵۰۰ نفر توهین می‌کنید می‌گویند آزادی بیان است درحالی که حداقل انسانیت این است که به دیگران آزار نرسانیم.

وی با بیان اینکه غرب آزادی زنان را همچون آزادی بیان می‌داند، افزود: آقای پاپ خودش گفت به مقدسات اهانت نکنید و نخست وزیر انگلیس نیز خودش را به خاطر گروهی اندک به نام داعش که قطعا دست پرورده خودشان است اعلام جنگ به دنیا کرده‌اند و ما این کار‌ها را محکوم می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: غرب با توهین به مقدسات اعلام جنگ کرده‌اند و خطر ایجاد کرده‌اند و ما باید حالت انفعالی نگرفته و به جای آن با متکی به قدرت خداوند و با اعتماد به وعده‌های خدا و با اتکا به منطق غنی اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) می‌توانیم در مقابل همه وسایل فساد ایستادگی کنیم و همه قیام کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه نیز جلوگیری از فساد است و از این رو نقش زنان در جامعه بسیار مهم است و به وسیله مادر هم می‌توان بهشتی و یا جهنمی شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آمار ذکر شده در این اجلاس درباره تعداد حوزه‌های علمیه و طلاب خواهر عنوان کرد: این آمار بسیار موجب خوشحالی است و نیاز است آن‌ها را در مجموعه‌ای فشرده چاپ کرده و اطلاع رسانی شود.

حوزه علمیه خواهران باید در سایر کشور‌ها ایجاد شود

وی یادآور شد: ما نباید فراموش کنیم که همچنان رو به سوی پیشرفت باشیم زیرا در غیر این صورت پس خواهیم رفت و باید حوزه علمیه خواهران نیز همچون جامعه المصطفی در سایر کشور‌ها ایجاد کرد تا از آثار و برکات آن بهره‌مند شد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: انتقال تجربیات به یکدیگر و اولویت دادن آموزش‌های لازم، برگزاری اجلاس‌ها و جلسات گوناگون با مدیران مدارس از مواردی است که باید در حوزه علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: خواهران طلبه باید توانایی بیان و نویسندگی داشته باشند و در برنامه‌هایشان پژوهش و تحقیق داشته باشند و ما نیز تا اندازه توان کمک خواهیم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) افزود: این بنا عمدتا از سرمایه خیران است و کمتر از بیت المال استفاده شده و به قدری محکم ساخته شده که تا ۱۰۰ سال دوام خواهد داشت و هر آن جه غیر از این گفته‌ها بیان شود صحت ندارد.

وی بیان کرد: به همه شرکت کنندگان در این جلسه تبریک می‌گویم و اطمینان دارم این جلسات برکات زیادی خواهد داشت و امیدوارم در آینده نزدیک در خارج از کشور نیز حوزه علمیه خواهران برگزار شود.

کد خبر 2470903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha