۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۲

آیت الله مقتدایی:

حوزه‌های علمیه خواهران مانع گسترش فساد در جامعه می‌‌شود

حوزه‌های علمیه خواهران مانع گسترش فساد در جامعه می‌‌شود

قم - رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وجود حوزه علمیه خواهران در مناطقی که افراد منحرف وجود دارند موجب دفع فساد شده و از انتشار افکار انحرافی و فاسد جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور آیت الله مکارم شیرازی، مدیران و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران در موسسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه برنامه حوزه علمیه خواهران مبارک است، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران بسیار محدود بود اما پس از انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) جامعه الزهرا تاسیس شد و پس از آن نیز حوزه‌های دیگری ایجاد شد.

وی بیان داشت: در این زمان که طلاق و زمینه ایجاد فساد در خانواده و به ویژه برای فرزندان ایجاد شده وجود حوزه علمیه خواهران بسیار نیاز است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: تجربه ما نشان می‌دهد که وجود حوزه علمیه خواهران در مناطقی که افراد منحرف وجود دارند موجب رفع فساد شده و از انتشار افکار انحرافی و فساد جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر یک طلبه خواهر مصاحبه‌ای در سیما در موضوع حقوق زنان و حجاب داشته باشد این کار بسیار موثر‌تر است تا زمانی که امام جمعه در خطبه‌هایش از این مسائل سخن بگوید.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: وجود تعداد بالای حوزه علمیه خواهران و طلاب خواهر و اساتید در جامعه تأثیر خوبی دارد و بدانید که اگر مدرسه‌ای را تاسیس کرده‌اید بسیار کارتان ارزشمند است و آن را کوچک نشمارید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) افزود: طالب علم را خداوند، فرشتگان و پیامبران دوست می‌دارند و قطعا خداوند عنایت ویژه‌ای به کسانی که به تحصیل علم می‌پردازند، داشته است.

وی ادامه داد: این گونه افراد دیگران را تعلیم و ارشاد می‌کنند و این اعمال‌‌ همان کار انبیا است و از این جهت محبوب خداوند هستند.

آیت الله مقتدایی یادآور شد: طلاب باید کارشان را توسعه و رشد دهند و به گونه‌ای رفتار کنند که برای دیگران جذابیت داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولیت پذیر بودن موسسان مدارس علمیه بسیار مهم است و باید مدیران و هیئات امنا با یکدیگر جلساتی را برگزار کرده و عملکرد طلاب خواهر و اساتید را بررسی کنند.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: باید رشد طلاب، رفتار اساتید و رسیدن به اهداف در حوزه علمیه بررسی شود تا دلایل ضعف در این زمینه مشخص شود و اگر ضعفی نبوده افراد را تشویق کنند.

وی افزود: رشد اخلاقی و تقوایی خواهران در مدارس بسیار مهم است و اگر فساد اخلاقی در آن‌ها دیده شود باید دلیل آن را مدیران بدانند، البته تاکنون فسادی دیده نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز کرد: گزارش‌ها و آمار‌ها حاکی از آن است که کار‌ها به خوبی در حوزه علمیه خواهران پیش می‌رود و این باعث خرسندی است.

وی با اشاره به وجود حوزه علمیه خواهران در خارج از کشور افزود: از طریق جامعه المصطفی در برخی کشور‌ها حوزه علمیه خواهران وجود دارد و چگونگی توسعه آنها را نیز پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 2471037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha