۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۲۷

حجت‌الاسلام پورمحمدی:

روحانیت نباید ابزار افراطیون و تفریطیون باشد/ انتقاد از خودزنی نفتی

روحانیت نباید ابزار افراطیون و تفریطیون باشد/ انتقاد از خودزنی نفتی

قم - وزیر دادگستری گفت: روحانیت هیچ گاه نباید ابزار افراطیون و تفریطیون قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی بعدازظهر چهارشنبه در یازدهمین اجلاسیه مدیران و موسسان حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: بنای رفیع حوزه‌های علمیه خواهران به یُمن فرمان و قلم و بیان حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: اولین حکم حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل هیئت موسس جامعه الزهرا(س) در سال ۶۳ به بزرگان حوزه نشان دهنده نگاه جامع ایشان به جایگاه تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه است.

وی از گسترش حوزه‌های علمیه به عنوان خیر کثیر نام برد و گفت: جریان قدرتمند فرهنگی بانوان در حوزه معارف دینی شکل گرفت و پیوسته در حال شکر خداوند باشیم و بدانیم که جریان معارض حتما بی‌بنیاد و بی‌پاپان و ابتر خواهد ماند.

حجت الاسلام پورمحمدی با تحلیلی از شرایط کنونی دنیا و هجمه‌های فرهنگی دشمنان، اهانت بی‌شرمانه و گستاخانه نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را حرکتی ضدانسانی و ضد میراث انسانی و جهانی برشمرد و افزود: این حرکت یعنی مبارزه با همه سرمایه انسانی و این نشریه با همه ارزش‌های جامعه خودش هم درگیر است و چند روز پیش کاریکاتور سخیفی درباره حضرت عیسی منتشر کرده است.

وی اضافه کرد: پاپ هم این حرکت را محکوم کرد ولی نخست وزیر انگلستان بی‌ادبانه به او پاسخ داد.

وزیر دادگستری سقوط وحشتناک تمدن بشری را نوعی پرتگاه عمیق دانست که انسان معاصر دچار آن شده است و افزود: انقلاب اسلامی و تفکر شیعی تنها لنگر حمایت از انسان و دستگیره کسانی است که می‌خواهند سقوط نکنند.

فرانسه مهد خداستیزی

وی با طرح این سئوال که مگر می‌شود عده‌ای سردمدار وابسته ذلیل و بی‌اساس بتوانند حامیان انسان‌های معاصر باشند؟ تاکید کرد: قله تمدن امروز جهان غرب فرانسه است که اعلامیه حقوق بشر و داستان‌های پیشتازی در رنسانس و حقوق زن بیشتر در این کشور اتفاق افتاده است، ولی امروز فرانسه مهد فرانسونری و مرکز فرهنگ ستیزی، دین ستیزی و خداستیزی است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه سخیف‌ترین رفتار و نگاه به ارزش‌های انسان و خانواده در فرانسه اتفاق می‌‌افتد، تصریح کرد: جایگاه جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که در مقابل سیل وحشتناک ایستاده است.

وی گفت: دنیای پرفریب امروز که ابزار تسلط را بر فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت به نحوی ایجاد کرده‌اند که شما ناچارید از این ابزارها استفاده کنید زبان خاص خودش را دارد، بنابراین امروز جمهوری اسلامی باید با این دنیا با زبان تکنولوژی برتر و دیپلماسی و ساختارهای سیاسی و مدنی قابل دفاع حرف بزند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه حضرت امام با هوشمندی و نگاه دقیق و دین باورانه به نظام سیاسی نگاه می‌کردند، اظهار کرد: هنوز عده‌ای حرف‌های امام را نفهمیده‌اند و یافته‌های ایشان را در عمق وجود خود نیافته‌اند که این نظام بر اساس دریافت صحیح از عمق فقه و دریای علوم دینی ایجاد شده است.

وی افزود: امروز وقتی نمایندگان و شهروندان ما هر کجا می‌روند از ایران به عنوان نظامی یاد می‌کنند که با ادبیات امروز برای دنیا حرف دارد.

پورمحمدی با ذکر نمونه‌هایی از موفقیت‌های فرهنگی در نظام اسلامی افزود: اهل سنت در ایران جوری تربیت شده بودند که دختران آنها نمی‌توانستند در دروس حوزوی شرکت کنند ولی الان تعداد زیادی از خواهران اهل سنت در این مدارس در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه غرب و جهان سلطه دنبال جایگزینی یک دشمن بزرگ فرضی هستند، تصریح کرد: آنها تا حالا شرق را داشته ولی الان شرق از نفس افتاده و اینها باید دشمن فرضی برای خود ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل و ایادی استکبار جهانی در بدترین شرایط قرار دارند، از تحولات یمن به عنوان رویش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: خیلی‌ها از اتفاقاتی که در یمن می‌افتد عزا گرفته اند.

پورمحمدی یادآور شد: محصول تلاش ۱۵۰ سال همه غرب در سرزمین فلسطین جمع شده ولی شرایط امروز خیلی برای غربی‌ها ویرانگر است و آنها درمانده شده‌اند.

انتقاد از خودزنی نفتی

وزیر دادگستری با انتقاد از خودزنی نفتی توسط برخی کشورهای منطقه اظهار کرد: عربستان بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت خواهد دید و کشورهای دیگر دچار کسری بودجه شده‌اند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: تردیدی نیست که آنچه در فرانسه اتفاق افتاده شکل دیگری از خودزنی است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: غربی‌ها ناچارند خودشان را دچار مصیبت کنند تا غائله سازی شود و یا نیروهایی که خودشان ساخته‌اند علیه خودشان فعالیت کنند. هر دو نوع، استیصال غرب را در مقابل نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به زیادبودن دغدغه‌های فرهنگی در کشور تاکید کرد: باید نگران برخی از افت و خیزها و حوادث پیرامونی باشیم و دولت باید با توانایی و دقت و برنامه‌ریزی کار خودش را انجام دهد.

انتقاد از حرکت‌های ضددولتی

وزیر دادگستری معتقد است که برخی حرف‌هایی که علیه دولت بیان می‌شود با عدم توجه به جایگاه نظام در عرصه خارجی است.

وی گفت: امروز تیتر یکی از روزنامه‌ها را نگاه می‌کردم، انگار وضعیت خیلی وحشتناک است در حالی که اینها به مسائل داخلی و پیامدهای منفی این کار توجه ندارند که ممکن است نگاه بیرونی را نسبت به ما تا حدودی امیدوار کند.

پورمحمدی اضافه کرد: ما (روحانیت) به عنوان مادر مهربان، مربی دلسوز و کسی که دغدغه و سلامت و آینده نظام و اعتلای اخلاق و دین مردم را داریم باید قوی تر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه ما نباید ابزار افراطیون و تفریطیون قرار بگیریم، تصریح کرد: ما تمدن ساز و تاریخ ساز هستیم و جهان را تحت تاثیر قرار دادیم، بنابراین روحانیت به هیچ وجه نباید تحت تاثیر فضاهای خاص و حساس قرار بگیرد، بلکه باید از بالا نگاه کند.

وزیر دادگستری در پایان تأکید کرد: ما در دولت چند کار بزرگ انجام داده‌ایم و فقط منتظریم این کارها به سامان برسد، سپس با نظر و تائید بزرگواران حوزه اعلام کنیم.

کد خبر 2471190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha