۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵

حجت الاسلام حسینی شاهرودی:

هزار طلبه خواهر در استان کردستان مشغول تحصیل هستند

هزار طلبه خواهر در استان کردستان مشغول تحصیل هستند

قم – نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هزار طلبه خواهر درحوزه‌های علمیه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در اجلاسیه حوزه‌های علمیه خواهران که در موسسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران مورد نیاز جامعه امروز است، اظهار داشت: ارزش والایی در حوزه‌های علمیه خواهران نهفته است و ثمرات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: استان کردستان کمتر از ۲۰ درصد شیعه دارد اما با این وجود تلاش‌های زیادی در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در استانی که بالای ۸۰ درصد اهل تسنن هستند صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هزار نفر طلبه خواهر در استان کردستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: دراستان کردستان شاهد بوده‌ایم در همین مدت کوتاهی که از تشکیل مدیریت استانی می‌گذرد، به لطف الهی توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته افرادی از اهل سنت بودند که هم اکنون شیعه شدند و استاد حوزه علمیه تشیع هستند، بیان کرد: در این استان و حتی استان‌های دیگرحوزه‌های علمیه خواهران نسبت به حوزه‌های علمیه برادران در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) اثربخشی بیشتری دارند.

تعامل خوب حوزه‌های علمیه شیعی و اهل سنت در کردستان

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از تعامل خوب حوزه‌های علمیه شیعی و اهل سنت در استان کردستان گفت: برخی از اساتید حوزه‌های علمیه اهل سنت، شیعه هستند و حوزه برادران اهل سنت از اساتید شیعه که از قم دعوت می‌شوند، استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: شیعیان استان کردستان عمدتا نیروهای نظامی، اداری و امنیتی هستند، اما با این وجود در استان کردستان استقبال برای تحصیل در حوزه‌های علمیه زیاد است و مدارس علمیه خوبی در این استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در بخش کیفیت سازی آموزش‌ها و مهارت‌ها اقدامات مناسبی انجام شده است، اضافه کرد: ۳۸ کرسی آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران استان کردستان برگزار شده و ۲۳ هسته، کانون و انجمن پژوهشی فعال است.

وی گفت: در طرح صالحین استان کردستان از حوزه‌های خواهران استفاده می‌شود و ۸ هزار حلقه صالحین داریم که نیمی از اعضای این حلقه خواهران هستند.

کد خبر 2471180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha