۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰

حجت الاسلام جمشیدی خبر داد:

سالانه بیش از ۱۰ هزار مبلغ خواهر به سراسر کشور اعزام می‌شوند

سالانه بیش از ۱۰ هزار مبلغ خواهر به سراسر کشور اعزام می‌شوند

قم - مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ۶۰۰ فرصت تبلیغی در حوزه علمیه خواهران وجود دارد، گفت: سالانه ۱۰ هزار مبلغ خواهر برای امر تبلیغ به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام محمود رضا جمشیدی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور آیت الله مکارم شیرازی، مدیران و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران در موسسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: در حوزه علمیه خواهران ۵۴ مدرسه ۱۴ رشته تخصصی ارائه می‌دهند و در گذشته کمتر از ۱۰ درصد از استادان مدارس خواهران برادر بودند اما در حال حاضر ۷ هزار و ۱۹۳ استاد وجود دارد که از این تعداد فقط ۹۶۷ نفر از آنها برادر هستند و بیشتر آنها در سطح سه تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد مرکز مطالعات زنان افزود: نشر ۳۰ جلد کتاب، ۴۶ نشریه، برگزاری نشست‌ها و پایگاه اطلاع رسانی در عرصه‌های مختلف، چاپ ۱۰۷ کتاب درسی در سطوح مختلف و تشکیل ۱۲۹ کانون پژوهش از اقدامات و فعالیت‌های مرکز مطالعات زنان در طول ۱۷ سال بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران همچنین انجمن پژوهشی و ۳۷۰ هسته پژوهشی، ۱۳۲۸ همایش و نشست‌ها و دوره های آموزشی، برگزاری ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی و تربیت ۱۰۴۹ مربی طرح رحمت را از دیگر فعالیت‌های مرکز مطالعات زنان عنوان کرد.

وی افزود: از دیگر حاصل تلاش مرکز مطالعات این است که شاهد کاهش جدی طلاق بوده‌ایم و این به دلیل تلاش حوزه‌های علمیه خواهر می‌باشد.

حجت الاسلام جمشیدی تصریح کرد: تربیت ۲۷۰ مربی تجوید، ۳۰۰ حافظ قرآن کریم در سه بخش کل نصف و ثلث قرآن، ‌اعزام بیش از ۱۰ هزار طلبه خواهر برای تبلیغ در طول سال با توجه به این که بیش از ۶۶۰ فرصت تبلیغی در حوزه علمیه خواهران وجود دارد، از اقدامات حوزه علمیه خواهران می‌باشد.

وی ادامه داد: ۹۰ پروژه عمرانی برای حوزه علمیه خواهران در حال انجام است که ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و همچنین ۲۵ پروژه دیگر نیز شروع به احداث خواهند شد.

کد خبر 2471077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha