مخاطرات پیام رسانهای خارجی؛

پیام رسان ایرانی در برابر وایبر و واتس اپ

پیام رسان ایرانی در برابر وایبر و واتس اپ

امروزه برنامه های پیام رسان مورد استفاده تمامی مشترکان موبایل است اما استفاده از این نرم افزارهای ارتباطی آنطور که به نظر می رسد امن نیست و بهتر است کاربران از جایگزینهای بومی و ایمن استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های پیام رسان یکی از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت هستند که کاربری بسیار ساده ای دارند و همین موجب شده که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی هم داشته باشند. به عنوان مثال تیم سازنده نرم افزار وایبر چند ماه پیش اعلام کرد که تعداد حسابهای کاربری فعال در وایبر به 608 میلیون رسیده و جالب اینجاست که با توجه به آمار Alexa ، ایرانی ها بزرگترین گروه مخاطبان وایبر را تشکیل می دهند.

کاربری آسان، محیطی جذاب و مهمتر از همه رایگان بودن برنامه های پیام رسانی همچون وایبر، واتس اپ و تانگو استفاده از آنها را به شکل جنون آمیزی افزایش داده است؛ علاوه براین ماهیت برنامه های پیام رسان، همگانی بودن آنهاست. ذخیره، پردازش یا افشای اطلاعات کاربران در این برنامه ها مشکل اصلی نیست چون رد و بدل کردن اطلاعات و دسترسی به اطلاعات کاربران اساسا بخش جداناپذیر اینگونه برنامه هاست.

مخاطرات غولهای پیام رسان 

آنچه کارشناسان امنیتی را نگران می کند، قوانین و توافقنامه هایی است که کاربر برای استفاده از این برنامه ها ناچار به قبول کردن آنهاست.

به عنوان مثال هر کاربری برای استفاده از وایبر موافقت خود را دانسته یا ندانسته با موارد زیر اعلام می کند:

1. دسترسی و حتی امکان تغییر اطلاعات شخصی کاربر توسط وایبر که شامل مواردی همچون فهرست تماس های کاربر، پیشینه تماس های ورودی یا خروجی و کلیه فعالیت های کاربر در این برنامه می شود.

2. دسترسی وایبر به اطلاعات جغرافیایی کاربر از طریق اینترنت یا جی پی اس.

3. دسترسی و امکان ویرایش اطلاعات ذخیره شده در گوشی کاربر توسط وایبر.

4. دسترسی وایبر به ترافیک ورودی و خروجی از طریق اینترنت یا هر شبکه دیگری.

5. دسترسی و ایجاد تغییر در پیام های نوشتاری یا صوتی تصویری توسط وایبر.

اینها بخشی از دسترسی های این برنامه به اطلاعات شخصی کاربر است و لیست کاملی از این دسترسی ها در متن توافقنامه وایبر و کاربران دیده می شود.

از طرف دیگر یکی از خطرات محبوب شدن برنامه هایی با کارکرد اجتماعی همچون وایبر، واتس اپ و تانگو، افزایش خطر انتشار بدافزارها و احتمال نفوذ هکرها به سیستم کاربران و سوء استفاده از اطلاعات آنهاست که می تواند برنامه های پیام رسان محبوب را از یک ابزار ارتباطی کارآمد به یک سارق بی رحم اطلاعات تبدیل کند.

پیام رسان ایرانی را جایگزین وایبر و واتس اپ کنید

حال با وجود تمام خطرات یاد شده، سوال این است که آیا می توان جایگزینی ایمن و بومی برای اینگونه برنامه ها پیدا کرد که این خطرات را به حداقل برساند؟ ما به شما پیام رسان ایرانی ساینا را معرفی می کنیم.

بزرگترین مزیتی که این پیام رسان نسبت به پیام رسان های خارجی دارد آن است که سرورهای آن در داخل کشور قرار دارند بنابراین کاربر هر فایلی اعم از فایل های صوتی، تصویری و ... را که برای افراد دیگر ارسال می کند در محدوده سرورهای داخل کشور باقی خواهد ماند و احتمال سرقت آنها نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

از طرفی قرار داشتن سرورهای این پیام رسان در داخل کشور علاوه بر بالا بردن ضریب اطمینان باعث افزایش سرعت این پیام رسان در مقایسه با نمونه های خارجی خود می شود چرا که دسترسی به سرورهای داخل کشور بسیار سریعتر از سرورهای خارج کشور است؛ همچنین برچسب های تزئینی (استیکرهای) این پیام رسان توسط طراحان و کاریکاتوریست های معروف ایرانی و مطابق با فرهنگ بومی کشور طراحی شده و در مراسم و مناسبت های خاص در دسته بندی های مرتبط به صورت رایگان ارائه می شوند.

پیام رسان ساینا در مقایسه با نمونه های خارجی خود نه تنها چیزی کمتر ندارد بلکه در برخی موارد همچون محاسبه هزینه رومینگ از آنها پیشی نیز گرفته است.

برخی از امکانات این پیام رسان به شرح زیر است: تماس رایگان با سایر کاربران ساینا، ارسال پیام متنی رایگان، امکان ایجاد گروه های چت با تعداد نامحدودی کاربر، صرفه جویی در هزینه های رومینگ در مقایسه با نرم افزارهای مشابه، عدم نیاز به خرید سیم کارت از اپراتورهای خارجی در مسافرت های خارج از کشور، نمایش شماره شخصی شما در مقصد تماس، امکان اضافه کردن افراد موجود در دفترچه تلفن گوشی خود به لیست دوستان تان در ساینا، برقراری تماس های با کیفیت از طریف وای فای یا 3G، امکان خرید شارژ بصورت ریالی از درگاه بانک ملت و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته.

این برنامه کار را برای کسانی که با زبان انگلیسی نا آشنا هستند و تا امروز به دلیل مشکل عدم آشنایی با زبان انگلیسی از نرم افزار های مشابه خارجی استفاده نمی کردند آسان کرده و می توانند با امکانات فارسی این نرم افزار به دنیای شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان وارد شوند.

این اپلیکیشن پیام رسان در 2 زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده که از این لحاظ تنها نرم افزار پیام رسان 2 زبانه است و برای سیستم عامل آی او اس (نسخه 5 به بالا) و هم اندروید (نسخه 4 به بالا) ارائه شده است.

این اپلیکیشن را از اینجا http://iranapps.ir/app/com.mmdt.syna دانلود کنید.

کد خبر 2473732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha