۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۳

قطع ۳۳ اصله درخت کاج در منطقه همدانک

قطع ۳۳ اصله درخت کاج در منطقه همدانک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از قطع ۳۳ اصله درخت کاج در منطقه همدانک این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزمیکائیلی با اعلام این خبرگفت: براساس گزارشات مردمی و بازدید کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نسیم شهر شخصی در منطقه همدانک بدون اخذ مجوز قانونی و صرفا" با هماهنگی دهیار همدانک اقدام به قطع بیش از ۳۳ اصله درخت کاج در قسمت‌های مختلف مرغداری متروکه خود کرده است .

وی افزود: بر اساس بازدید و بررسی انجام شده تعداد درختان سوزنی برگ موجود در حدود ۲۵۰ اصله با میانگین سنی ۳۰ ساله بوده که تعداد ۳۳ اصله درخت قطع شده است .

میکائیلی اظهار داشت: به استناد ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری ، قطع بی رویه درختان و نابود کردن آنها در معابر به هر طریقی ممنوع بوده و اقدام به آن در داخل محدوده شهری به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر و  طرح موضوع در کمیسیون مربوطه با حضور نمایندگان دستگاه های متولی از جمله محیط زیست و تصویب در شورای عالی استانها قابل اجرا است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان  تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی ناظر بر ماده ۴ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری در صورت تخلف و طرح موضوع و اعلام جرم در مراجع قضایی علاوه بر جبران خسارت ، به پرداخت جزای نقدی و حبس تعریزی از شش ماه تا سه سال محکومیت پیش بینی شده است.

میکائیلی خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره ۱ بند ج ماده ۵ آئین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و کمبود سرانه فضای سبز مشجر ، پدیده ریزگردها و گرد وغبار در منطقه ، قطع اشجار به هر طریق به مصلحت منطقه ، شهرستان و شهروندان است.

وی در پایان یاد آور شد: این اداره موضوع قطع اشجار را از طریق مراجع قضایی ذی صلاح تا حصول نتیجه و در جهت جلوگیری از تکرار موارد مشابه و سوء استفاده احتمالی افراد سود جو ، پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 2510113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha