۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

فکوری:

الگوی عملی ما در برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه، سیره رهبری است

الگوی عملی ما در برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه، سیره رهبری است

بوشهر - مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر گفت: الگوی عملی ما در برگزاری مراسم‌های ایام فاطمیه سیره مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا فکوری صبح پنجشنبه در جمع عزاداران فاطمی در بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به ائمه اطهار(ع) دارند و در ایام فاطمیه نیز شاهد برگزاری برنامه‌های عزادارای در نقاط مختلف استان هستیم.

وی در ارتباط با مدت زمان ایام فاطمیه و مراسمات این ایام بیان داشت: مردم همواره در مورد ایام فاطمیه که شامل چه روزهایی است و روزهای بین دو ایام فاطمیه چه حکمی دارد، سوال می‌پرسند و لازم است که در این زمینه روشن‌گری شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر سوالات مردم در این زمینه را بیانگر دغدغه و اعتقاد مردم دیندار و ولایتمدار دانست و خاطرنشان ساخت: مردم می‌خواهند بدانند که مراسمات خود را در چه زمانی برگزار کنند و در دیگر روزها اعمالی انجام ندهند که هتک حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی مناسب برای این ایام خاطرنشان ساخت: ما باید در این ایام به سیره مقام معظم رهبری اقتدا کنید و دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در آخرین اعلام بیان کرده است که فاطمیه اول سه روز اقامه عزا شود.

حجت‌الاسلام فکوری ادامه داد: در ایام فاطمیه اول، روز قبل از شهادت، روز شهادت و روز بعد از شهادت به عنوان ایام فاطمیه عزاداری می شود.

وی اضافه کرد: در ایام فاطمیه دوم نیز بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری مجموعا پنج شب عزارداری ویژه این ایام برگزار می‌شود و ما نیز بر همین منوال عمل کنیم و در روزهای بین دو ایام فاطمیه نیز مردم می‌توانند برنامه‌های خود را اجرا کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوشهر با تاکید بر اینکه در برگزاری مراسمات شادی نیز حریم و حدود الهی و ارزش‌های دینی باید حفظ شود، اذعان داشت: دین و شرع مقدس با آلوده شدن این برنامه‌ها با محرمات مخالف است.

کد خبر 2512117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha