۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰

بصیری به مهر خبر داد:

نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر در دامغان برگزار می شود

نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر در دامغان برگزار می شود

دامغان - رئیس دانشگاه دامغان از برگزاری نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی در برگزاری این جشنواره فراهم آوردن محیطی برای ارتباط نخبگان با سرمایه داران است.

دکتر عبدالعلی بصیری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برگزاری نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر در دامغان اظهار داشت: این جشنواره برای تمامی شهروندان با هر گروه سنی و از هر قشری و با هیچگونه محدودیتی از سوی دانشگاه دامغان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در برگزاری نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر فراهم آوردن محیطی برای ارتباط نخبگان با شهروندان و سرمایه داران است.

رئیس دانشگاه دامغان با موضوعات ایده پردازی در برگزاری این جشنواره پرداخت و افزود: کشاورزی؛ گردشگری، فنی و مهندسی، فرهنگی، کانپیوتر و رباتیک، علوم پایه، صنایع غذایی وسایر موارد دیگر از مهمترین موضوعات ایده پردازی در نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر از سوی دانشگاه دامغان است.

بصیری تصریح کرد: شهرستان دامغان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، شرایط فرهنگی، جاذبه های تاریخی و گردشگری، سرمایه های انسانی و اقتصادی از غنی ترین مناطق کشور به شمار می آید، اما با وجود همه ظرفیت های فوق متاسفانه باعدم توسعه یافتگی و چالش های خاص اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی رو به رو است.

وی یادآور شد: برای عبور از این چالش ها و حرکت به سمت توسعه پایدار نیازمند همفکری و همیاری یکایک شهروندان هستیم و در همین راستا دانشگاه دامغان نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر را به منظور افزایش ایفای نقش شهروندان در توسعه شهر، ترویج و توسعه کارآفرینی اجتماعی و پر رنگ شدن تاثیر دانشگاه و نواندیشان در توسعه پایدار شهرستان برگزار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه دامغان خاطر نشان ساخت: دبیرخانه این جشنواره در مرکز رشد واحدهای فناوری جنب پایانه مسافربری شهید شاهچراغی دامغان بوده که شرکت کنندگان باید آثار خود را تا پایان وقت اداری ۳۱ اردیبهشت ماه سالجاری ارسال تا نسبت به ارزیابی و داوری آثار از سوی داوران اقدام شود.

بصیری اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند به سایت این جشنواره به آدرس اینترنتی idea.du.ac.ir مراجعه یا با شماره تلفن دبیرخانه جشنواره ۰۲۳۳۵۲۲۰۱۱۲ تماس حاصل کنند.

وی در خاتمه گفت: صنعتگران؛ فرهنگیان؛ کارمندان؛ بازاریان و کشاورزان از افراد شرکت کننده در جشنواره هستند.

نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر از سوی دانشگاه دامغان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مدیریت جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی؛ صنایع دستی وگردشگری؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر؛ صنعت؛ معدن و تجارت؛ دفتر نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی؛ فرمانداری؛ پارک علم و فناوری استان سمنان؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص)؛ دانشگاه پیام نور؛ آموزش و پرورش؛ انجمن فرزانگان کویر و بنیاد پند برگزار می شود.

کد خبر 2534946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha