۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

معاون عمرانی استاندار همدان:

گردشگری همدان به جایگاه واقعی خود نرسید/ نقاط ضعف گذشته رفع شود

گردشگری همدان به جایگاه واقعی خود نرسید/ نقاط ضعف گذشته رفع شود

همدان- معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه گردشگری استان همدان به توان لازم دست نیافته است، اظهار داشت: گردشگری استان همدان به ساختار واقعی خود نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا عراقی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه گردشگری استان همدان با بیان اینکه گردشگری استان همدان به توان لازم دست نیافته است، اظهار داشت: گردشگری استان همدان به ساختار واقعی خود نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی یکی از موارد درآمد زا گردشگری است، عنوان داشت: باید از حداکثر ظرفیت گردشگری استان به ویژه بخش خصوصی استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه افزود: بررسی عملکرد گذشته و نقاط ضعف و قوت گذشته و برنامه های اجرا شده می تواند در اجرای برنامه های آینده تاثیر گذار باشد.

عراقی با بیان اینکه وظیفه کارگروه گردشگری بررسی ایده و نظرات جمعی است، بیان کرد: بحث گردشگری یک بحث گسترده بوده و قرار نیست که برنامه هایی که اجرا می شود برای میراث فرهنگی باشد بلکه ملاک عمل ارتقای همدان است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی گردشگری ایجاد ثروت و اشتغال است، بیان داشت: تغییر فکرها و باور های مردم سخت است اما کارگروه گردشگری برای این تشکیل شده که روز به روز به هدف اصلی گردشگری نزدیک شویم.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه سخنانش تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی و متولی گردشگری باید در رابطه به ارتقا گردشگری استان ایده و نظر بدهند تا در کارگروه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

عراقی در ادامه گفت: هم سو بودن فعالیت ها و برنامه ها و از سویی مثبت بودن جلسات موجب می شود که در مسیر درست قرار بگیریم وگرنه دچار سردرگمی می شویم.

وی با بیان اینکه تمام ایده ها و نظرات در کارگروه گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، بیان کرد: برگزاری جشنواره ها باید متناسب با هدف گردشگری یعنی تولید ثروت و ایجاد اشتغال باشد.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی یکی دیگر از اولویت های گردشگری است، بیان داشت: مردم به تبلیغات اهمیت زیادی می دهند و بخش خصوصی نیز باید در این حیطه وارد شود.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره های استان همدان سال گذشته به هدف خود نرسید، بیان داشت: استفاده از تبلیغات برون استانی می تواند در جذب گردشگر موفق باشد.

حمید رضا یاری گفت: در راستای آشنایی تور گردانان با همدان ۸۰ نفر از تور گردانان آژانس مارکوپولو در روز ۱۱ تیر ماه به همدان سفر می کنند.

کد خبر 2790129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha