۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان:

هر هشت نماینده ایران موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شدند

هر هشت نماینده ایران موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شدند

احمد دلجوان در بازگشت از رقابتهای قهرمانی وزنه برداری معلولان که در کشور قزاقستان برگزار شد، از کسب هر هشت سهمیه این رقابتها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون جانبازان و معلولان، وی در خصوص این رقابت‌ها گفت: مسابقات آزاد قهرمانی وزنه‌برداری قزاقستان، در سطح آسیا و اقیانوسیه بود و ۲۱ کشور آسیایی و ۷ کشور از نقاط مختلف دنیا در آن حضور داشتند و اگر کشوری مانند مصر نیز در آن شرکت داشت، مسابقات همانند رقابت‎های جهانی تلقی می‎شد.

دلجوان افزود: در این مسابقات ۷ رکورد جهانی و ۹ رکورد آسیا توسط وزنه برداران شکسته شد و ملی پوشان کشورمان نیز در زمره رکوردشکنان جهانی و آسیایی بودند.

سرمربی تیم ملی وزنه‎برداری ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شاگردانش تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق ملی پوشان توانستند رکوردهایی بالاتر از تمرینات و نیز مسابقات قهرمانی کشور به ثبت برسانند و در آینده نیز جا دارد که پیشرفت بیشتری داشته باشند و رکوردهای خود را ارتقا دهند.

وی گفت: هر هشت نماینده کشورمان موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۱۶ شدند که البته باید گفت در مسابقات ریو، در هر وزن تنها مجاز به معرفی یک وزنه بردار هستیم.

دلجوان افزود: در حال حاضر می‎توانیم از کسب دو نشان طلا در پارالمپیک اطمینان داشته باشیم و این تعداد می‎تواند بیشتر هم بشود. تا پایان سال نیز در یک رویداد وزنه برداری دیگر که مورد تایید IPC باشد شرکت خواهیم داشت تا با آمادگی کامل در مسابقات پارالمپیک حضور یابیم.

تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران با کسب ۴ نشان طلا ،۳ نشان نقره و عنوان قهرمانی مسابقات آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، بامداد امروز، شنبه، به میهن بازگشت.

کد خبر 2872147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha