۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۷:۳۱

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری بجنورد:

سود اصلی فروش دام زنده عشایر خراسان شمالی به جیب دلالان می رود

سود اصلی فروش دام زنده عشایر خراسان شمالی به جیب دلالان می رود

بجنورد- مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری بجنورد گفت: متأسفانه سود اصلی فروش دام زنده عشایر خراسان شمالی به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

براتعلی وفایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ خانوار عشایری از سوی شرکت تعاونی عشایر بجنورد پشتیبانی می شوند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات عشایر بجنورد، اضافه کرد: خشکسالی اخیر و کم شدن توان و ظرفیت مراتع، موجب شده عشایر علوفه مورد نیاز دام های خود را از بازار و یا از طریق تعاونی ها خریداری کنند.

وفایی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده عشایر با قیمت علوفه همخوانی ندارد، افزود: با توجه به هزینه تمام شده برای پرورش دام از سوی عشایر، درآمدی که از فروش دام زنده بدست می آورند کمتر از هزینه ای است که برای خرید علوفه صرف می کنند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که متأسفانه سود اصلی فروش دام زنده عشایر خراسان شمالی به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

وفایی افزود: برای رفع بخشی از این مشکل از طریق سازمان عشایر به دنبال صادرات دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم که در صورت عملی شدن این طرح بخشی از مشکلات عشایر در خصوص فروش و درآمد حاصل از دام زنده رفع می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر عشایر عضو شرکت تعاونی عشایری بجنورد در دشت  قره میدان شهرستان مانه و سملقان اطراق کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی پنج هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با ۷۵۰ هزار راس دام کوچروی می کنند.

کد خبر 2902640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha