۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۱۵

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان:

اقتصادمقاومتی با همایش محقق نمی شود

اقتصادمقاومتی با همایش محقق نمی شود

گرگان – جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با برگزاری جلسات و همایش ها محقق نمی شود گفت: امکانات مجموعه بسیج و سپاه در اختیار دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین کریمی اول ظهر یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری گلستان سخنان خود را درباره شعار امسال آغاز کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار و برگزاری جلسه و همایش خارج شود و به معنای واقعی اقدام و عمل صورت بگیرد.

سرهنگ کریمی اول افزود: اقدام، همت همه به ویژه مدیران و تفکر انقلابی را می طلبد و هرچه که در صحنه عمل بتواند تمام امکانات را برای آغاز یک تحول بسیج کند، می تواند منشأ تحول شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم شعار امسال مقام معظم رهبری را ملاک و سرلوحه کار قرار دهیم باید از قالب همایش ها و نشست ها خارج شویم و به عمل روی آوریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه با بضاعت کم و فرهنگسازی در بین آحاد ملت و با شعار «هر خانه یک کارخانه» از ظرفیت خانواده هایی که می توانند مایحتاج اولیه خود را تامین کنند، استفاده کرده است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر نگاه درونی و صرفه جویی در مقوله اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سپاه و بسیج به عنوان مجموعه ای که تجربه سه ساله در این حوزه دارد امکانات خود را در اختیار دولت قرار می دهد و در زمینه کمک به دولت کوتاهی نخواهد کرد.

سرهنگ کریمی اول گفت: باتوجه به شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، گلستان می تواند در عرصه اقتصاد کشاورزی به یکی از قطب های تامین کننده در بسیاری از استان ها شود.

تشکیل کارگروه فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، تشکیل کارگروه یا کمیته فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد داد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد به موضوع فرهنگسازی در مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: هرکاری نیازمند فرهنگسازی است و دو مقوله فرهنگسازی و پیوست فرهنگی بسیار مهم هستند.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: همه آنچه که در جامعه چه در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و ... وجود دارد نیازمند فرهنگسازی است و جامعه هرگاه به باور برسد با عشق و علاقه و تمام توان کار را انجام می دهد.

وی درباره نامگذاری شعار امسال گفت: اینکه مقام معظم رهبری سال های بسیاری را بر اساس موضوعات اقتصادی نامگذاری کرده اند نشان دهنده توجه ویژه ایشان به این موضوع است و اگر جامعه به استقلال اقتصادی برسد عزت خود را حفظ خواهد کرد.

وی خطاب به استاندار گلستان اظهار کرد: پیشنهاد می دهم دستور تشکیل کارگروه یا کمیته فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی را صادر کنید تا این موضوع به طور ویژه فرهنگسازی شود.

درون زایی و برون نگری محوری ترین موضوع اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان نیز در این جلسه گفت: ابتدای سال گذشته بنا بر گزارش دکتر نوبخت در بخش کشاورزی استان منفی ۶.۸ درصد رشد داشتیم که این آمار در پایان سال به رشد مثبت ۳ درصد رسید.

مختار مهاجر افزود: این موفقیت با تلاش دولت تدبیر و امید و همکاری همه دستگاه های اجرایی استان اتفاق افتاد.

مهاجر درباره شعار امسال بیان کرد: از آنجا که اقتصاد سرلوحه نیاز امروز جامعه است، باوجود همه مشکلات و تنش هایی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند باید به موضوع امنیت غذایی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ضمن نوید سالی پربار در عرصه کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد: درون زایی و برون گرایی محوری ترین موضوع اقتصاد مقاومتی است و امیدوارم برنامه ریزی در این راستا صورت بگیرد.

وظیفه بخش خصوصی سنگین تر شد

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان گرگان اظهار کرد: شعار ابلاغی امسال از سوی رهبر انقلاب وظیفه بخش خصوصی را سنگین تر کرد و از ابتدای امسال جلساتی در این باره برگزار کردیم.

رمضان بهرامی بیان کرد: برخلاف نامگذاری سال های پیشین که توصیه ای بودند درکم از شعار امسال این است که از حالت توصیه خارج شده و به تکلیف رسیده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همان ادبیات گذشته تکرار می شود و با تکرار این کلمات نمی توانیم شعار امسال را محقق کنیم.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اجرای مصوبات، تکلیف شود و اقتصاد مقاومتی جز با مشارکت مردم محقق نخواهد شد.

همچنین در این جلسه، سیدعباس حسینی به عنوان فرماندار جدید شهرستان گرگان معرفی شد.

 

کد خبر 3589433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha