۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

دبیر جشنواره موسیقی سبز:

یک ریال از بودجه محیط‌زیست برای جشنواره موسیقی سبز هزینه نمی‌شود

یک ریال از بودجه محیط‌زیست برای جشنواره موسیقی سبز هزینه نمی‌شود

دبیر جشنواره موسیقی سبز اعلام کرد: این جشنواره یک ریال از بودجه محیط‌زیست استفاده نکرده چرا که محیط‌زیست مشکلات متعددی برای هزینه کردن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد هراتی آهنگساز و دبیر جشنواره موسیقی سبز در نشست خبری این جشنواره ضمن ارائه تاریخچه مختصری از فعالیت این جشنواره گفت: من به عنوان رهبر گروه کُر نامیرا سال گذشته کنسرتی را با عنوان «زمین مقدس» اجرا کردم. پیش از آن هم پیشنهاد جشنواره را به سازمان محیط‌زیست ارائه کرده بودم و در اصل پیشنهاد این جشنواره از طرف یک موسیقیدان داده شد.

هراتی ادامه داد: در فراخوانی که دادیم، ابتدا مهلت ارسال آثار ۳۰ دی ماه بود که تا پانزدهم بهمن هم تمدید شد، چون جشنواره با استقبال روبرو شده بود، خیلی سریع این تمدید را اعلام کردیم که یکی از دلایل آن، فرصت دادن به آهنگسازان بود. از پانزدهم تا سی‌ام بهمن ماه هیأت داوران جشنواره با رهبری اردشیر کامکار، کار ارزیابی آثار را شروع می‌کنند و کسانی که به مرحله دوم راه پیدا کنند، از بیست و دوم تا بیست و هفتم فروردین ماه ۹۶ در سه سالن معتبر کشور یعنی تالار وحدت، تالار رودکی و فرهنگسرای نیاوران، آثارشان را اجرا خواهند کرد. نهایتاً اجرای نهایی آثار نیز در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار خواهد شد، زیرا تفاهمنامه‌ای با شهرداری اصفهان امضا شده و مراسم اختتامیه در این مجموعه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره موسیقی سبز اعلام کرد: تندیس جشنواره طراحی شده و طی روزهای آینده تندیس و پوستر جشنواره پس از تأئید خانم ابتکار رونمایی خواهد شد. همچنین تمامی آثاری که به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، در قالب سی‌دی ارائه می‌شود زیرا مردم نسبت به همایش‌های این‌چنینی پرسش دارند که بعد از برگزاری چند روز همایش چه اتفاقی خواهد افتاد. با ارائه سی‌دی، هدف ما این است که اثرگذاری جشنواره را ماندگار کنیم تا در مرحله بعدی هم طی سال‌ آینده در نقاط مختلفی، آثار مرحله نهایی اجرا خواهند داشت.

هراتی تأکید کرد: از آنجا که هنرمندان نامداری در جشنواره شرکت می‌کنند، برخی از افراد کمتر شناخته شده، نگران به حاشیه رفتن نام خودشان در جشنواره هستند، اما این جشنواره موضوع‌محور است و اولین چیزی که در داوری آثار مد نظر قرار می‌گیرد، موضوع اثر است و بنابراین نام کسی در داوری تأثیر نخواهد داشت و همه در یک سطح مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تمامی منابع مالی جشنواره خارج از بودجه سازمان محیط‌زیست تأمین می‌شود و من به عنوان دبیر جشنواره اعلام می‌کنم اگر قرار باشد یک ریال از بودجه محیط‌زیست کشور به این جشنواره اختصاص پیدا کند. من دیگر در آن حضور نخواهم داشت زیرا محیط‌زیست کشور به اندازه کافی مشکلات متعدد برای هزینه کردن بودجه دارد.

دبیر جشنواره موسیقی سبز تأکید کرد: محدودیتی در ارسال آثار چه به لحاظ تعداد آثار ارسالی هر هنرمند و چه به لحاظ محدودیت درازای زمانی اثر نداریم. جشنواره در دوره اول فقط در سطح ملی برگزار می‌شود و در دوره دوم بین‌المللی خواهد بود که برای اولین بار در سطح جهانی چنین اتفاقی برگزار خواهد شد.

هراتی در پاسخ به پرسشی درباره همکاری تلویزیون با جشنواره تصریح کرد: خیلی به رسانه ملی به ویژه تلویزیون، چشم امید ندوخته‌ایم؛ هر چند که رادیو هم‌اکنون نیز ما را حمایت کرده و اگر به توافق برسیم، شمع جشنواره در رادیو فرهنگ روشن خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: تاکنون تلاش ما بیشتر بر این بوده که به علت کمبود زمان، فراخوان جشنواره را مقتدرانه انجام دهیم و اگر پوشش خبری خوبی داشت، برای تأمین منابع مالی جشنواره به سراغ اسپانسرهایی برویم که خودشان مشکل محیط‌زیست نداشته باشند چرا که مثلاً اگر به سراغ صنایع چرم که خود مغایر با ایده‌آل‌های محیط‌زیستی است، برویم برای تأمین منابع مالی جشنواره برویم، نقض غرض و مغایر با اهداف اصلی جشنواره موسیقی سبز خواهد بود.

کد خبر 3865410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha