۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

وزارت خارجه روسیه:

روسیه نگران احتمال خروج ایران از توافق هسته ای است

روسیه نگران احتمال خروج ایران از توافق هسته ای است

وزارت خارجه روسیه از نگرانی این کشور از احتمال خروج ایران از توافق هسته ای ۲۰۱۵ به دنبال شدت گرفتن اعمال تحریم های اخیر آمریکا علیه تهران، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل یولیانوف» رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع اشاعه وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه نگران است که احتمال دارد با شدت گرفتن تحریمهای سخت اخیر واشنگتن علیه تهران، ایران از توفق هسته ای ۲۰۱۵ خارج شود.

وی گفت: در واقع ما نگران مقابله به مثل و واکنش شدید  تهران در پی اعمال تحریمهای شدید از جانب دولت آمریکا علیه این کشور هستیم.

دیپلمات روسیه در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا خروج ایران از توافق هسته ای خطری در بر خواهد داشت، گفت: من معتقد هستم که بروز چنین فرایندی بمثابه شکستی بزرگ برای جامعه جهانی است.

یولیانوف سپس با اشاره به متهم کردن توافقنامه برجام و بدترین مذاکره در نوع خود خواندن آن از جانب ترامپ، افزود: شاید این توافقنامه ایده ال نباشد در عین حال هوشیارانه و عاقلانه است در صورتیکه تحریمهای اعمال شده هفته گذشته آمریکا علیه تهران، سبب ایجاد فضایی بسیار نامطلوب در جهت ادامه و اجرای برجام (JCPOA) خواهد شد.

لازم به ذکر است که در جولای سال ۲۰۱۵ ایران، ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، آلمان و اتحادیه اروپا پیمان توافق جامع هسته ای (برجام) را به منظور حصول اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای تهران، به امضاء رساندند.

کد خبر 3901067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha