۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

مقیمی:

سرمایه گذاران در شهر خمین 10 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند

سرمایه گذاران در شهر خمین 10 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی از معافیت مالیاتی سرمایه گذاران بخش خصوصی در خمین خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی ابلاغ رسمی شده است کلیه سرمایه گذاران از پرداخت مالیات برای مدت 10 سال معاف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسين مقيمي ظهر شنبه در جلسه مشترك شوراي اداري استان و شهرستان خمين افزود: طبق ابلاغيه وزارت اقتصاد و دارايي هر كسي در خمين سرمايه گذاري كند 10 سال از پرداخت ماليات معاف است و مديران اقتصادي بايد تمام تلاش كنند تا سرمايه گذاران را براي سرمايه گذاري در اين شهر خمين تشويق كنند.

وی با اشاره به نقش این مصوبه در توسعه صنعتی و اقتصادی شهر خمین تصریح کرد: همه مسئولین و ارگانهای دولتی اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری شهرستان، مدیر کل اموراقتصادی و مدیران بخشهای آب، برق و گاز باید کمک کنند تا زمینه های اجرای این مصوبه در شهرستان خمین اجرا شود و تحول عظیم مورد نظر در شهرستان صورت گیرد.

شهر خمین جزء شهرهای کمتر توسعه یافته استان است

مقیمی با بیان اینکه شهر خمین جزء شهرهای کمتر توسعه یافته استان است یادآور شد: این شهر به لحاظ موقعیت ویژه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیازمند توجه جدی مسئولان است.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اينكه طرح توسعه خمين كه بعد از سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان در سال 78 و تاکید ایشان بر رفع عقب ماندگی خمین مصوب شده، گفت:‌ ‌مسئولين و مديران دستگاههاي اجرايي بايد از همه توان خود براي اجرايي شدن مصوبات اين طرح استفاده كنند زيرا اين يك تكليف است و اگر اين مهم انجام شود مردم خمين از بيكاري و نبود اشتغال رنج نمي برند.

وي با اظهارتاسف از عدم اجرای مصوبات طرح توسعه خمین گفت: متاسفانه حتی مصوباتی نیز که در این طرح توسعه نبوده است در این شهر اجرا نشده است و این مسئله موجبات عقب ماندگی خمین شده است.

مقیمی مشکلات اقتصادی را عمده ترین مشکلات فراروی مردم شهر خمین برشمرد و گفت: هنوز نتوانستیم واحدهای صنعتی بزرگی را در که شان این مردم است راهاندازی کنیم و این در حالیست که در شهرهای همسایه خمین سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

مشکلات اقتصادی عمده ترین مشکلات فراروی مردم شهر خمین

وی با بیان اینکه خمین از دو هزار و 500 واحد صنعتی استان سهم کمی دارد تصریح کرد: ایجاد شهرک گل و گیاه از مصوبات خوبی این شهرستان است که متاسفانه بیش از 10 سال است که از تصویب آن می گذرد اما هنوز این مصوبه بر صفحات کاغذ جاخوش کرده است این در حالیست که هزاران سرمایه گذاری دیگر نیز به صورت پراکنده و نیمه تمام در شهر خمین ایجاد شده است.

این مسئول بر روی زمین ماندن پروژه آب رسانی شهر خمین گفت: آب رسانی از سه سد شهر خمین از جمله مصوباتی است که اگر اجرا شود مکشکلات کم آبی این شهر و روستاهای اطراف آن سریعا رفع خواهد شد.

تسریع در تکمیل و بهره برداری پروژه های کمربندی خمین

استاندار با اشاره به اينكه از خرداد 42 تا بهمن 57 مردم خمين در همه صحنه هاي انقلاب حضور چشمگيري داشتند،‌ گفت:‌ شهر خمين با بیش از 100 هزار نفر جمعيت بيشتر از 1000 شهيد تقديم انقلاب كرد لذا توجه به اين منطقه براي همه مسئولين كشوري و استاني تكليف است و جزو اولين شهرهاي كشور بود كه براي تداوم انقلاب،‌براي حفظ ارزشهاي انقلاب و ادامه راه امام (ره)‌ و راه رهبري اين تعداد شهيد را تقديم كرد.

مقيمي در اين جلسه بر تسریع در تکمیل و بهره برداری پروژه های کمربندی خمین، راه خمین – اراک، راه خمين – دليجان و راه خمين – شازند از محل فروش اوراق مشاركت،‌ سهام دولت و يا از محل تهاتر و ... تاكيد كرد.

وي همچنين بر تكميل و اجراي انتقال آب از سرشاخه هاى دز به خمين، خط لوله گاز از دليجان به خمين، نيروگاه 500 مگاواتى خمين و ايستگاه خط 400 كيلووات برق ، طرح فولاد خمين،‌طرح پتروشيمي و سايپا تاكيد كرد و گفت: تا پایان سال 93 شهرستان خمین باید در بخش توسعه شهری به میانگین استاندارد استان برسد و این مهم با جدیت از سوی استانداری مرکزی دنبال می شود.

کد خبر 2226232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha