۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

توسط موسسه چاپ و نشر عروج؛

کتاب مقالات مدیر موسسه اندیشه اسلامی کانادا و نویسندگان مسلمان درباره امام خمینی(ره) منتشر شد

کتاب مقالات مدیر موسسه اندیشه اسلامی کانادا و نویسندگان مسلمان درباره امام خمینی(ره) منتشر شد

ترجمه کتاب «امام خمینی (ره) رهبر اصول و اهداف» شامل مجموعه مقالات و خاطراتی از نهضت اسلامی در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی‌(ره) به اهتمام ظفر بنگاش مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر در کانادا توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب متشکل از مجموعه مقالات و مطالبی در خصوص اندیشه و آثار نهضت امام خمینی است که به کوشش ظفر بنگاش و جمعی از نویسندگان متعهد، به مناسبت بیست و یکمین سالگرد عروج ملکوتی ایشان به زبان انگلیسی تدوین و توسط موسسه اندیشه اسلامی معاصر در کانادا چاپ شده است. این کتاب کوششی است تا ضمن بیان جنبه‌هایی از شخصیت امام خمینی در قالب مقاله و بعضا خاطره و گزارش، نگاهی گذرا به زندگی پربار و پرحادثه ایشان بیاندازد.

ظفر بنگاش مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر و یکی از نویسندگان مقالات کتاب معتقد است که میراث امام خمینی، به واسطه راه جدیدی که برای بشریت به روشنی هموار ساخته است،‌ همچنان بر مسائل جهانی اثر گذار است. وی در بخشی از کتاب ضمن ارائه گزارشی از ملاقات خود با امام خمینی در جماران می‌گوید: هرچند سال‌ها از رحلت امام می‌گذرد، یاد و خاطره مجاهدت‌ها و شکیبایی ایشان همچنان در ذهن صدها میلیون نفر در جهان زنده است.

امام محمد العاصی نیز یکی از نویسندگان مقالات کتاب، در مطلب خود تحت عنوان «پیروزی عدالت بر ظلم و تحقیر در کمال ناباوری» می‌گوید: امام خمینی در تاریخ معاصر تثبیت شده است. او حکومتی برپا کرد که با وجود تمام مشکلات در مقابل خطرناک‌ترین دشمنان داخلی و خارجی به دفاع از خود ادامه می‌دهد.

سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارت‌اند از: میراث سیاسی امام خمینی، پیروزی عدالت بر ظلم و تحقیر در کمال ناباوری،‌ الگوی رهبری اسلامی برای روزگار ما، ملاقات با امام خمینی در جماران، امام و انقلاب اسلامی:‌ چشم‌انداز آن در مالزی،‌ تاثیر امام خمینی بر مسلمانان اتحاد جماهیر شوروی.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

امام در نوشته‌هایشان طبقه حاکم بر کشورهای اسلامی را وطن‌فروش و خائن به مسلمانان کشورشان قلمداد می‌کنند. امام سیاست‌های امپریالیستی آمریکا را، که همیشه محافظ همزاد صهیونیستی خود بود را به درستی ارزیابی کردند و آن را شیطان بزرگ لقب دادند. ایشان خواستار برگزاری همایش بین‌المللی (دوم تا ششم ژوئن 1980) برای بررسی و برملا کردن جنایت‌های آمریکا شدند.

امام مسائل جهان را می‌دیدند و در پرتو انوار الهی رویدادها را تحلیل می‌کردند. ایشان مصداق بارز این توصیه پیامبر ـ صلی‌الله علیه و آله و سلم ـ‌می‌باشند که فرمود: "به بصیرت مومن ایمان داشته باشید چرا که او با نور الهی به مسائل می‌نگرد." امام، آن‌ گونه که از یک امام انتظار می‌رود،‌ از روزی که به قدرت رسیدند اسرائیل صهیونیست را نامشروع خواندند. عزم جنگ با صهیونیسم در اوایل دهه 1980 در لبنان هم با الهام از افکار امام آغاز شد و از آن زمان به بعد نیز به لطف خدا شتاب گرفته است. سپس حزب‌الله لبنان الگویی شد که قیام اسلامی فلسطین به رهبری حماس و جهاد اسلامی را در اواسط و اواخر دهه 1980 به راه انداخت. امام خمینی موضوع آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین را در کانون تصمیمات خود و همچنین سایر مقامات حکومت اسلامی قرار داد.

این کتاب با 102 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 4 هزار و 800 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2344497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha