۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷

آیت‌الله صفایی بوشهری:

عقب افتادگی‌ها در عرصه علم و فناوری با شتاب فزاینده جبران شود

عقب افتادگی‌ها در عرصه علم و فناوری با شتاب فزاینده جبران شود

بوشهر - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عقب افتادگی‌ها در عرصه علم و فناوری با شتاب فزاینده جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله غلامعلی صفايي بوشهري بعد از ظهر دوشنبه در نشست با رئیس و معاونین پارک علم و فنآوری خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: نباید نگاهی عادی به حوزه علم و فناوری داشته باشیم و باید توجه ما به این بخش به گونه‌ای باشد که به ما اقتدار و توانمندی در فضای ملی و فراملی ‌دهد.

وی با بیان اینکه عرصه علم و فناوری و حوزه نخبگان بسیار مهم و استرانژیک است، اذعان داشت: توانمند سازی منابع انسانی در حوزه علم و فناوری دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه سامانه مدیریت نخبگان از حوزه‌ ژنتیک و پیش از کودکی و دبستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: مدیریت نخبگانی در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در ایران بر روی تولید منابع انسانی در حوزه ژنتیک به سمت بالا کار شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد پارک های علم و فن‌آوری برای دوران کودکی، دبستان، دبیرستان و دانشگاه، اضافه کرد: باید منابع انسانی توانمند را در دوران‌های مختلف تولید کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر لزوم ایجاد شتاب فزاینده  در عرصه علم و فنآوری، ادامه داد: باید عقب‌افتادگی‌ها را جبران کرده و حرکت رو به جلو سریع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عدم حرکت رو به جلو و عقب‌افتادگی در عرصه علم و فناوری باعث تاثیر بر دیگر عرصه‌ها می‌شود، افزود: باید طراحی سامانه نخبه پروری منابع انسانی ایران از دوره ژن و نطفه تا تولید محصول داشته باشیم.

کد خبر 2474555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha