۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹

معاون استاندار خراسان شمالی:

۲.۲ میلیارد ریال به خانه‌های عالم خراسان شمالی تخصیص یافت

۲.۲ میلیارد ریال به خانه‌های عالم خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: طی سال جاری دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل دفتر مقام معظم رهبری به خانه‌های عالم این استان تخصیص یافت.

محمدحسین علی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هدف از احداث خانه‌های عالم در روستاها، تقویت و ترویج فرهنگ قرآنی است که به منظور تحقق این هدف، برای احداث خانه‌های عالم در سطح روستاهای این استان، اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از خانه‌های عالم در خراسان شمالی خالی است، گفت: با حضور پررنگ‌تر روحانیون در روستاها، به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت مسائل دینی، مذهبی و... روستاییان کمک می‌شود.

علی نیا همچنین نقش روحانیون را در رفع مشکلات اجتماعی روستاییان موثر دانست و اظهار کرد: روحانیون با کارکردهای فرهنگی در روستا زمینه و بستر کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه اقتصادی، مشارکت‌های عمومی، تقویت وحدت و انسجام اسلامی را فراهم می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: به منظور رفع مشکلات خانه‌های عالم در روستاها، امسال دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل دفتر مقام معظم رهبری به احداث خانه‌های عالم استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای ۱۵ روستا هر کدام به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال است.

علی نیا گفت: این در حالی است که امسال نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای مساجد استان در نظر گرفته شده است.

 

 

کد خبر 3026225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha