۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳

اللهیاری اعلام کرد؛

نخستين نشست كتاب‌خوان ويژه پيروان اديان توحيدی برگزار می شود

نخستين نشست كتاب‌خوان ويژه پيروان اديان توحيدی برگزار می شود

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری نخستين نشست «كتاب‌خوان» ويژه پيروان اديان توحيدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد اللهیاری معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از برگزاری سلسله نشست‌های كتاب‌خوان گفت: نشست ويژه پيروان اديان توحيدی مقيم كشور روز دوشنبه دهم اسفند، توسط نهاد و با همكاري اداره كل مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌های فرهنگی معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دبيركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور و جمعي از نويسندگان و فرهيختگان در هتل انقلاب تهران خبر داد.

نهاد كتابخانه‌هاي عمومی كشور در نظر دارد، با برگزاري نخستين نشست كتاب‌خوان ويژه پيروان اديان توحيدی ايران اسلامی، ضمن برانگيختن توجه بيشتر اين قشر از هموطنان به مسئوليت مهمی كه در قبال فرهنگ جامعه بر عهده دارند، امكان معرفی كتاب‌هاي مفيد از سوی آنها به مردم ايران عزيز نيز فراهم شود.

سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کار خود را از روز بیست و هفتم خرداد ۱۳۹۴ آغاز کرد. این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شوند و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.

تاکنون بیش از ۹۲۰ نشست کتاب‌خوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویی) و مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین دو نشست ویژه اصحاب رسانه، يك نشست ويژه هنرمندان پيشكسوت و یک نشست نیز با حضور ۶ تن از اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی بزرگ کشور (مکتب) نیز برگزار شده است.

کد خبر 3564125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha