۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۰۸

سودان بررسی مرزهای آبی ترسیم شده توسط مصر و عربستان را خواستار شد

سودان بررسی مرزهای آبی ترسیم شده توسط مصر و عربستان را خواستار شد

وزیر خارجه سودان در سخنانی اعلام کرد که دولت این کشور از سازمان ملل درخواست کرده است تا توافق مصر و عربستان در خصوص ترسیم مرزهای آبی تیران و صنافیر را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «ابراهیم گندور» وزیر خارجه سودان در سخنانی اعلام کرد که کشورش از سازمان ملل درخواست کرده نسخه ای از توافق ترسیم مرزهای آبی که میان مصر و عربستان امضا شده را در اختیار سودان قرار دهد.

بر اساس این گزارش وی در سخنانی در همین زمینه اظهار داشت: قصد ما از بررسی مرزهای آبی مورد توافق قاهره و ریاض، شناخت تاثیر این توافق بر مرزهای آبی سودان است.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا افزود: ما همچنان منتظر پاسخ سازمان ملل به درخواست خود هستیم و تاکید می کنیم که «حلایب» و «شلاتین» اراضی سودانی هستند و از آنها تنزل نمی کنیم.

گندور در بخش دیگری از سخنان خود از کشورهای روسیه، چین، مصر، ونزوئلا، سنگال و آنگولا به دلیل اینکه با طرح آمریکا مبنی بر منع صادرات طلای سودان به خارج مخالفت کردند، تشکر کرد؛ واشنگتن قصد داشت که این طرح را در شورای امنیت به تصویب برساند.

وی در همین راستا افزود: طرح آمریکا با دیوار مستحکمی برخورد کرد و آن دیوار نیز کشورهای بزرگ در شورای امنیت یعنی روسیه و چین بود.

شایان ذکر است در ماه آوریل گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و ملک سلمان پادشاه عربستان توافق کردند که سعودی ها مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر را در اختیار بگیرند که وزیر خارجه سودان پس از این توافق اعلام کرد که ۲ منطقه متعلق به سودان به نام حلایب و شلاتین که در نزدیکی تیران و صنافیر قرار دارند، تحت مالکیت سودان هستند.

کد خبر 3673882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha