۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا:

استان همدان مفاخر خود را به خوبی معرفی نکرده است

استان همدان مفاخر خود را به خوبی معرفی نکرده است

همدان - رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با بیان اینکه برای شناساندن مفاخر همدان تلاش کرد، گفت: بوعلی سینا یک انسان کامل و جامع بود که در جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر دوشنبه در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک انجام شد با اشاره به اینکه اغلب کشورهای دنیا اطلاع ندارند که نام شیخ‌الرئیس بوعلی سینا «حسین» است، گفت: این نام سند شیعه بودن این عالم دینی بزرگ است.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با بیان اینکه مردم همدان باید بیش از هر زمان برای شناختن و شناساندن بزرگان این دیار تلاش کنند، گفت: «میرسیدعلی همدانی» از مشاهیر گمنام استان همدان است که برای مردم ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید برای شناساندن مفاخر همدان تلاش کرد به امتیاز استان همدان در بهره مندی از آرامگاه بوعلی سینا اشاره کرد و گفت: بوعلی سینا حکیم یک‌هزار و دو هزار سال نیست چراکه هرچه عمر انسان پیش می رود بشریت خود را بیشتر مدیون این حکیم بزرگ می‌داند.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه بوعلی سینا یک انسان کامل و جامع  است، گفت: بوعلی سینا در فلسفه بیشتر از طب زحمت کشیده و عالمی آگاه به همه فنون بوده است.

ئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با اشاره به اینکه بوعلی سینا را در چین، ازبکستان، بلاروس، روسیه، اروپا و آمریکا با نام «اویسینا» می‌شناسند، ادامه داد: بنیاد بوعلی در ایران در سال ۸۳ شکل گرفت در حالی که کشورهای دیگر از ما جلوتر هستند و خیلی زودتر از ایران بنیاد بوعلی را ایجاد کرده اند.

آیت الله محمدی با انتقاد از اینکه ایران آخرین کشوری است که در آن بنیاد بوعلی ایجاد شده و این اقدام جفا در حق بوعلی است، گفت: بوعلی سینا یک طبیب معمولی نیست چراکه به تنهایی و بدون کمک از اساتید همه علوم را تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌های وارداتی مشکل کشور را حل نمی‌کند و دانشمندان کشور باید خود همه دانش‌ها را تولید کنند، افزود: ایران در صنایع دفاعی یک ابرقدرت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه انتظار داریم مردم همدان به خصوص پزشکان و داروسازان کاری کنند که محوطه آرامگاه بوعلی در روز تولد این حکیم بزرگ پر از میهمان و توریست باشد، افزود: باید به دنبال پایه‌گذاری این مراسم به عنوان یک برند برای همدان بود به نحوی که در روز بوعلی در میدان آرامگاه جایی برای ایستادن نباشد.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه از گوهر ذی‌وجود بوعلی استفاده‌ای نمی‌بریم، ادامه داد: حتی دیدن ساختمان آرامگاه بوعلی برای توریست‌ها ارزشمند است بنابراین مراسم ادای احترام به بوعلی سینا باید وسیع‌تر برگزار شود.

کد خبر 3748799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha