۱۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۰۸

سه روزه، بی‌عیب و نقص شوید!

سه روزه، بی‌عیب و نقص شوید!

اگر می‌خواهید تنها در عرض سه روز به آدم بی‌عیب و نقصی تبدیل شوید، کتاب«دردسر» نوشته استفان مینز با ترجمه نسترن ظهیری را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، بعضی از آدم‌ها دوست دارند فضانورد یا فوتبالیست یا لوله‌‌کش بشوند، اما میلو کرینلی، شخصیت اصلی داستان ما می‌خواهد بی‌عیب و نقص باشد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که میلو توی کتابخانه بود و داشت دنبال یک داستان ترسناک هیولایی می‌گشت که کتابی از قفسه بالا تلپی افتاد روی سرش. اول از همه دستی کشید روی جمجمه‌اش تا مطمئن شود از وسط دو نیم نشده است. بعدش کتاب را از روی زمین برداشت. جلد روی کتاب فریاد می‌زد: «سه روزه آدم بی‌عیب و نقصی شوید»

مهم‌تر از همه عکس نویسنده بود که پشت جلد کتاب خودنمایی می‌کرد و هیچ‌چیزش شبیه دکترها نبود. آدمی بود با یک شلوار گورخری گشاد که انگار هر لحظه نزدیک بود از پایش بیفتد؛ روی بلوزش هم عکس چند تا نخل بود. دماغ قرمز دلقکی با پاپیونی که فقط یک طرفش مانده بود.

دکتر سیلور فیش، نویسنده کتاب داشت هات‌داگی را گاز می‌زد و سس خردل از چانه‌اش چکه می‌کرد. اگر قرار بود کسی را انتخاب کنی که یادت بدهد آدم بی‌عیب و نقصی باشی، دکتر سیلور فیش از اولین انتخاب‌هایت نبود.

اما شاید افتادن کتاب روی میلو باعث شده بود یک‌خرده گیج شود؛ چون یک‌جورهایی فکر می‌کرد کتاب از بالای قفسه پریده پایین و یقه‌اش را گرفته و دارد فریاد می‌زند مرا بخوان. میلو صفحه اول کتاب را باز کرد و شروع کرد به خواندن: «می‌دانم داری به چی فکر می‌کنی... فکر و ذکرت این است که چطور این یارو دکتر با این قیافه مضحکش می‌خواد به من یاد بده آدم بی‌عیب و نقصی بشم؟... همین الان اولین درس بی‌عیب و نقص بودن را یاد گرفتی: همه چیز همیشه آن‌طوری که به نظر می‌رسد، نیست...»

«دردسر»، نوشته استفان مینز با ترجمه نسترن ظهیری، کتابی است که به شما یاد می‌دهد چگونه و تنها در عرض سه روز، آدم بی‌عیب و نقصی شوید. این کتاب را نشر پیدایش در 1500 نسخه و به قیمت 4000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2206804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha