۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷

نماینده ورزشکاران مجوز IOC لازم ندارد؛

هادی ساعی: نمی‌دانم چه کسی حدادی را جایگزین میران کرده/ من تایید نکردم

هادی ساعی: نمی‌دانم چه کسی حدادی را جایگزین میران کرده/ من تایید نکردم

رئیس کمیسیون ورزشکاران با تاکید بر اینکه از جایگزین شدن احسان حدادی به جای محمود میران به عنوان یکی از نمایندگان ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک بی اطلاع است، گفت: این کار توسط هرفردی که انجام شده، غیر قانونی است. اگر قرار بر تغییر نماینده ورزشکاران باشد باید با تائید من انجام شود درحالیکه من از این موضوع بی اطلاع هستم.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که " اعلام شده احسان حدادی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک جایگزین محمود میران شده است. آیا این موضوع را تایید می‌کنید"؟، اظهار داشت: من از این موضوع بی اطلاعم اما اگر هم چنین کاری انجام شده باشد، غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه فهرست 6 نماینده کمیسیون ورزشکاران پیش از این اعلام شد در پاسخ به این پرسش که "قرار نبود این فهرست تغییر کند"؟، یادآور شد: نمایندگان ما مشخص شده بودند و قرار هم نبود تغییر کنند. البته قرار بود یک نشست داشته باشیم که هنوز برگزار نشده است. با این اوصاف نمی‌دانم جایگزین کردن حدادی کار چه کسی است و بر اساس چه قانونی انجام شده است.

رئیس کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: من، رئیس کمیسیون ورزشکاران هستم و باید تغییر و جابه‌جایی نماینده ورزشکاران با تایید و امضای من انجام شود در حالیکه از تغییر مورد نظر هیچ اطلاعی ندارم. اگر این کار انجام شده و واقعیت داشته باشد، توسط کمیسیون نبوده است.

ساعی خاطرنشان کرد که این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد سپس به پرسش مطرح شده در رابطه با حضور نماینده کمیسیون ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی پاسخ داد. "کمیته بین‌المللی المپیک دو سال پیش حضور نماینده ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی را تصویب کرد. اما طی این مدت و تا دو هفته پیش جلسات هیات اجرایی بدون نماینده ورزشکاران برگزار می‌شد. چرا"؟، وی در این رابطه گفت: بله؛ IOC خیلی وقت پیش حضور نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی را تصویب کرد اما نمی‌دانم چرا تا حالا نماینده‌ای در این نشست‌ها نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلا تا پیش از این کمیسیون ورزشکاران در ایران هیچ اهمیتی نداشت و کسی به آن توجه نمی‌کرد. حالا خیلی مهم شده است و حتی نمایندگان آن در مجمع حق رای پیدا کرده‌اند. به همین دلیل مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون ورزشکاران در مورد اینکه "با توجه مصوبه سال 2011 کمیته بین‌المللی المپیک آیا نیازی است که برای حق رای نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی مصوبه IOC گرفته شود. چون افشارزاده در نشست دو هفته پیش هیات اجرایی چنین موضوعی را مطرح کرد که برای حق رای نماینده کمیسیون ورزشکاران باید مجوز قانونی بگیریم"؟، تاکید کرد: نیازی به مجوز کمیته بین‌المللی المپیک نیست. این کمیته دو سال پیش حضور نماینده ورزشکاران را تصویب کرد و نیازی نیست حالا برای او مجوز بگیریم.

 

 

کد خبر 2187883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha