۲۶ آذر ۱۳۸۸، ۱۶:۰۴

413 تعاونی آبزیان در کشور فعالیت می کند

استان تهران - خبرگزاری مهر: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان تهران گفت: در حال حاضر حدود 413 تعاونی آبزیان، 12 اتحادیه و سه تشکل غیر دولتی در زمینه پرورش ماهی در کشور فعال هستند.

مسعود کریمی در حاشیه برگزاری کارگاه ملی آموزشی آبزیان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: اکنون تشکلهای فعال در زمینه آبزیان حدود 2.6 درصد تشکلهای بخش کشاورزی کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: همچنین حدود 413 تعاونی آبزیان ، 12 اتحادیه و سه تشکل غیر دولتی در زمینه پرورش ماهی در کشور فعال هستند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: تقویت تشکلهای فعال در بخش پرورش آبزیان و گسترش این تشکلها از هدفهای برگزاری این دوره آموزشی بود.

کریمی بیان داشت: در این کارگاه آموزشی در زمینه آسیب شناسی و عدم موفقیت برخی تعاونی ها و نیز نقاط قوت آنها بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در این کارگاه آموزشی مقرر شد برای کاهش و رفع مشکلات تشکلهای غیر دولتی، اتحادیه ها و تعاونی های آبزی پروری یک هم اندیشی با حضور کارشناسان و مسئولان شیلات و آبزیان استانهای مختلف کشور انجام شود.

بررسی راه های قانونی راه اندازی اتحادیه و تعاونی های آبزی پروری در مناطق مختلف کشور از اهداف مهم برگزاری این کارگاه ملی است.

همچنین افزایش سطح آگاهی های علمی تخصصی کارشناسان فعال در بخش آبزی پروری از دیگر اهداف برپایی این کارگاه ملی بوده است.

این کارگاه سراسری با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران و کرج برگزار شد، همچنین‌ آبزی پروری شامل پرورش ماهی های سردابی، گرمابی و زینتی است.

‌در این کارگاه حدود 120 نفر از کارشناسان و آبزی پروران استانهای مختلف شرکت داشتند.

کد خبر 1002242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha