-
آیا تخم شربتی جبران کننده کم آبی بدن است
یک متخصص داروسازی سنتی، با اشاره به افزایش مصرف نوشیدنیهای حاوی تخم شربتی در فصل گرما، گفت: تخم شربتی میتواند به تحمل بهتر گرما کمک کند، اما جبران کننده کم آبی بدن نیست.
سایر اخبار
-
آیا تخم شربتی جبران کننده کم آبی بدن است
یک متخصص داروسازی سنتی، با اشاره به افزایش مصرف نوشیدنیهای حاوی تخم شربتی در فصل گرما، گفت: تخم شربتی میتواند به تحمل بهتر گرما کمک کند، اما جبران کننده کم آبی بدن نیست.
-
آیا وجود دارو در شیرمادر برای نوزاد خطر دارد
یک متخصص داروسازی بالینی، نگرانی نسبت به ورود دارو به شیرمادر و احتمال تأثیر آن بر سلامت نوزاد را، از دغدغههای شایع مادران عنوان کرد.
-
رشد مصرف شیرخشکهای رژیمی و غذاهای ویژه یارانهای
مدیرکل امور فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو، از افزایش مصرف شیرخشکهای رژیمی و غذاهای ویژه یارانه ای خبر داد.
-
آیا ماءالشعیر برای جلوگیری از سنگ کلیه مفید است
فلوشیپ اورولوژی زنان، در واکنش به مصرف ماءالشعیر برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، نکاتی را متذکر شد.
-
کلاژن برای سلامت استخوان زنان مفید است
کلاژن بیشتر به خاطر فواید زیباییاش شناخته شده است. اما تحقیقات جدید نشان میدهد که ممکن است به حمایت از استخوانهای قوی نیز کمک کند.
-
حذف لبنیات چه بلایی سر بیماران کلیوی می آورد
یک فلوشیپ اورولوژی زنان، گفت: کاهش دریافت کلسیم غذایی میتواند احتمال تشکیل برخی انواع سنگهای کلیه را افزایش دهد.
-
ارتباط رژیم غذایی غنی از فیبر با سلامت روانی بهتر
طبق یک مطالعه، داشتن یک رژیم غذایی غنی از فیبر ممکن است از سلامت روان و سلامت کلی حمایت کند.
-
چای داغ بنوشید سرطان میگیرید+ فیلم
رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از شناسایی یکی از مهمترین عوامل رفتاری قابل پیشگیری در ابتلا به سرطان مری خبر داد.
-
شیرمادر از نوزاد در برابر عفونتهای تنفسی محافظت میکند
محققان در مطالعهای دریافتند شیرمادر از طریق پروتئینی به نام استئوپونتین، از ایمنی نوزاد پشتیبانی میکند.
-
توصیههای طب ایرانی برای تقویت شیرمادر و سلامت نوزاد
معاون تعالی مرکز طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، توصیههای کاربردی طب ایرانی را برای تقویت شیر مادر و سلامت نوزاد مطرح کرد.
-
ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به غذاخوری ها
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، این اقدام را تخلف بهداشتی دانست.
-
خوردن پروتئین کمتر میتواند روند پیری را کُند نماید
پروتئین بیشتر همیشه بهتر نیست و برای بسیاری از بزرگسالان کمتحرک، خوردن کمتر پروتئین میتواند به معنای پیری سالمتر و احتمالاً زندگی طولانیتر باشد.
-
۱۲ هفته رژیم فستینگ به حفظ کاهش وزن در یک سال بعد کمک کند
رژیم فستینگ متناوب، تمرین غذا خوردن در بازههای زمانی خاص و در عین حال کاهش کالری دریافتی یا پرهیز از غذا در زمانهای خاص است و تحقیقات در مورد فواید آن برای سلامتی در حال انجام است.
-
تغذیه پدر میتواند بر سلامت نوزاد تأثیر بگذارد
وقتی صحبت از آمادگی برای یک بارداری سالم میشود، معمولاً تمرکز روی مادران است. اما تحقیقات جدید نشان میدهد که تغذیه پدران نیز نقش مهمی ایفا میکند.
-
شیوهنامه توزیع شیر مدارس نیاز به اصلاح دارد
دبیر انجمن صنایع لبنی، نسبت به تداوم کاهش سرانه مصرف لبنیات در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: شیوهنامه فعلی توزیع شیر مدارس، نیاز به اصلاح دارد.
-
شیرمادر هیچ جایگزین کاملی ندارد
عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران با تأکید بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیرمادر گفت: هیچ جایگزین کاملی برای شیرمادر وجود ندارد.
-
فریب داروهای چاقی را نخورید
یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: افراد نباید فریب داروهای چاقی را بخورند زیرا ممکن است عوارض جبرانناپذیری را برای آنان به همراه داشته باشد.
-
استفاده از «تارترازین» در مواد غذایی ممنوع است
مدیرکل فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، نسبت به عوارض احتمالی رنگ مصنوعی تارترازین، از جمله بروز حساسیت و تشدید بیشفعالی در کودکان هشدار داد.
-
ویتامین D میتواند پروتئینهای سمی آلزایمر را کاهش دهد
فواید ویتامین D بسیار زیاد است. تحقیقات نشان میدهد که این ویتامین نقش مهمی در جنبههای مختلف سلامت، از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا کمک به مقابله با بیماریهای مضر ایفا میکند.
-
مصرف روزانه مولتیویتامین در حفظ تحرک سالمندان موثر است
یک مطالعه جدید، به جای بررسی اینکه آیا مولتیویتامین ها میتوانند از بیماری قلبی یا سرطان جلوگیری کنند، بررسی می کند که آیا میتوانند به افراد مسن در حفظ استقلال خود کمک کنند.
-
توت، چای و کاکائو در حفظ سلامت مغز موثرند
غذاهای غنی از پلی فنول ممکن است از پیری سالم مغز پشتیبانی کنند، اما هیچ غذا یا رژیم غذایی واحدی برای جلوگیری از زوال عقل نشان داده نشده است.
-
کمک صبحانه به نوجوانان برای انتخاب غذای بهتر
یک مطالعه جدید میگوید نوجوانانی که به طور منظم هر روز صبحانه می خورند، احتمال بیشتری دارد که در بقیه روز انتخابهای غذایی سالم داشته باشند.
-
خوراکیهای مناسب مسیر پیادهروی اربعین
همزمان با افزایش دمای هوا در ایام اربعین مصرف منظم آب و مایعات، تغذیه مناسب و پرهیز از تردد در ساعات اوج گرما برای پیشگیری از گرمازدگی بسیار مهم است.
-
خطر رژیم غذایی نامنظم و از دست دادن عضله در افراد میانسال
یک مطالعه جدید میگوید افراد میانسال اگر وزنشان به دلیل رژیم غذایی نامنظم، «یویو» شود، در معرض خطر بیشتر از دست دادن عضله هستند.
-
غذای ناسالم عامل مرگ ۱.۵ میلیون نفر در جهان
غذای ناسالم سالانه باعث ۸۶۶ میلیون بیماری و ۱.۵ میلیون مرگ میشود، کودکان خردسال در معرض بیشترین خطر هستند.
-
نوشیدن چه مقدار قهوه برای کاهش خطر بیماری قلبی لازم است
طبق بیانیه علمی جدید انجمن قلب آمریکا، نوشیدن قهوه کافئیندار تا ۵ فنجان قهوه در روز برای اکثر بزرگسالان عموماً بیخطر است و حتی ممکن است با فواید قلبی عروقی مرتبط باشد.
-
محلول ORS و آب در سفر اربعین فراموش نشود
معاون عملیات سازمان امداد و نجات، از زائران اربعین خواست، مصرف مستمر آب و محلولهای جبرانکننده املاح بدن را در برنامه سفر خود قرار دهند.
-
ذخایر چربی سلولی به بدن در مبارزه با ویروس ها کمک می کند
محققان استرالیایی نقش مهمی برای ساختارهای سلولهای چربی در تشخیص زودهنگام بدن و دفاع در برابر ویروسها کشف کردهاند، کشفی که میتواند راهبردهای ضد ویروسی جدیدی را ارائه دهد.
-
آیا «رازیانه» باعث افزایش شیرمادر می شود
عضو هیئت علمی گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی، در خصوص اثربخشی گیاه «رازیانه» در افزایش شیرمادر، توضیحاتی داد.
-
بهترین سبزیجات برای سلامت قلب به جنسیت بستگی دارد
مشخص شده است که فواید خوردن سبزیجات برای همه افراد یکسان نیست.
