۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۹:۵۸

احمد اخوت از مهرماه به دانشگاه باز می‌گردد

احمد اخوت از مهرماه به دانشگاه باز می‌گردد

دکتر احمد اخوت پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت جراحی قلب و یک ترم مرخصی از دانشگاه، تدریس خود را از مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سر می‌گیرد.

احمد اخوت نویسنده، مترجم و پژوهشگر در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار مهر درباره زمان بازگشت خود به دانشگاه و از سرگیری تدریس اینگونه گفت: به دلیل جراحی قلب ترم تحصیلی بهار و تابستان را تدریس نخواهم داشت.

وی که آموزش درس زبانهای تخصصی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را برعهده دارد زمان بازگشتش به کلاسهای درس را مهرماه سالجاری اعلام کرد.

یادآوری می شود این مترجم و منتقد ادبی که ساکن اصفهان است اوایل ماه بهمن به دلیل ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد و دکترها جراحی قلب را تجویز کردند که انجام این عمل موفقیت آمیز بوده و وی در حال حاضر دوران نقاهت را پشت سر می گذارد.

اخوت دارای دکترای آموزش زبان از دانشگاه تگزاس و نشانه ‏شناسی ادبیات از دانشگاه ایندیانا است که تا کنون چندین ترجمه از او به چاپ رسیده است. ‏از تالیفات وی هم می توان به "دستور زبان داستان" ، "تا روشنایی بنویس" و" نشانه شناسی مطایبه "اشاره کرد. وی سال 81 نخستین ‏مجموعه داستانش با عنوان "برادران جمالزاده" را منتشر کرد.
 

کد خبر 1064073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha