۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۱۳:۵۸

49 تن گوشت فاسد در آذربایجان غربی معدوم شد

49 تن گوشت فاسد در آذربایجان غربی معدوم شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ضبط و معدوم سازی بیش از 49 تن گوشت غیر قابل مصرف در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، شهرام دیلمقانی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طی سال گذشته 11 هزار و 550 تن گوشت استحصال شده، 49 تن و 427  کیلو گرم غیر قابل مصرف تشخیص داده شده و پس از ضبط و خارج سازی از چرخه مصرف از سوی بازرسان بهداشت گوشت معدوم شدند.

وی علت معدوم سازی گوشتها را آلودگی به عوامل انواع بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک قابل انتقال به انسان عنوان کرد و افزود: طی این مدت در سطح کشتارگاههای آذربایجان غربی تعداد 138 هزار و 440 رأس گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند وبز تحت نظارت بازرسان بهداشت گوشت اداره کل دامپزشکی آذربایجانغربی ذبح و مورد معاینه و بازرسی بهداشتی قرار گرفتند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به بازرسی بیش از 58 هزار  نوبت از مراکز فرآورده های خام دامی استان، اظهار داشت: اکیپهای کنترل بهداشتی طی سال گذشته 58 هزار و 157 نوبت بازرسی از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام داده اند.

به گفته ی دیلمقانی از موارد بازدید شده 544 مورد غیر بهداشتی تشخیص داده شده و از این تعداد 188 مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.
 

کد خبر 1065218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha