۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۳:۵۰

تویسرکانی اعلام کرد:

تبدیل اسناد ثبتی قدیمی به تک برگی تا پایان امسال

تبدیل اسناد ثبتی قدیمی به تک برگی تا پایان امسال

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اتمام طراحی اسناد جدید ثبتی خبر داد و گفت: تا پایان امسال تمامی واحدهای ثبتی آماده تبدیل تمام اسناد به اسناد جدید تک برگی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تویسرکانی صبح امروز "دوشنبه" در نشست خبری با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان ثبت حمایت از حقوق مالکیت مشروع افراد جامعه و بیت المال است گفت: متاسفانه کشور در حال حاضر هزینه های زیادی را به دلیل بی نظمی در معاملات پرداخت می کند که بخشی از آن در سال جاری برطرف می شود ولی نیاز به فرهنگسازی و ترویج ثبت قانونی معاملات در جامعه است.

وی گفت: هم اکنون 409 واحد ثبتی، 7 هزار و 552 دفتر اسناد رسمی، سه هزار و 851 دفتر ازدواج و یک هزار و 467 دفتر طلاق در کشور فعالند.

ثبت بیش از 5/18 میلیون معامله در سال گذشته

رئیس سازمان ثبت اسناد مجموع معاملات صورت گرفته در سال 88 کشور را در مجموع 18 میلیون و 671 هزار و 831 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته که از این تعداد معاملات اموال منقول، بیش از دو میلیون و 200 هزار و اموال غیر منقول بیش از 9 میلیون و 957 میلیون معامله ثبت شده است.

وی گفت: در حوزه اسناد مشارکت مدنی، بانکها و فروش اقساطی بانکها بیش از چهار میلیون و 305 هزار و 807 وکالت نامه در کشور تنظیم شده که بیش از 93 هزار وکالتنامه مربوط به بانکها بوده است.

ثبت 426 سند مسکن مهر در سال گذشته

تویسرکانی تعداد سند املاک صادر شده در سال گذشته را یک میلیون و 309 هزار و 471 سند عنوان کرد و افزود: از این تعداد بیش از 315 هزار سند روستایی و 6 هزار و 494 سند در رابطه با املاک دولتی و 426 سند هم متعلق به اراضی مسکن مهر ثبت شده است.

تمام اراضی کشور سند دار می شود

معاون قوه قضائیه با اشاره به مبارزه جدی دستگاه قضاء با مفاسد اقتصادی گفت: وظیفه مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه هر سه قوه است ولی سند دار کردن تمامی اراضی کشور می تواند مانعی بزرگ برای مفسدان اقتصادی باشد چرا که عمده تجاوزات زمین خواران و مفاسد اقتصادی تعرض به زمینهای موقوفه، محیط زیست و جنگلداری است.

افزایش 17 درصدی طلاق

تویسرکانی با بیان اینکه آمار ازدواج ثبت شده در دفاتر ثبت سراسر کشور 824 هزار و 402 نفر بوده است گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: آمار ازدواج مجدد 539 نفر و آمار طلاق 118 هزار و 375 نفر در سال 1388 ثبت شده است که طلاق نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

بیش از 5/86 هزار ثبت شرکت و و 5/7 هزار ثبت علائم تجاری در سال گذشته

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعداد شرکتهای ثبت شده در سال گذشته را 86 هزار و 775 شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد 86 درصد تجاری، 14 درصد تعاونی و 45 شرکت خارجی ثبت شده در ایران هستند.

وی گفت: در سال گذشته هفت هزار و 579 علائم تجاری و 699 اختراع ثبت شده است.

طرح کاداستر شهری تا پایان 90 به اتمام می رسد

تویسرکانی با بیان اینکه با اجرای طرح کاداستر حقوق اشخاص حفظ می شود گفت: این طرح 20 ساله که در سال 73 با اعتبار 170 میلیارد تومانی به تصویب رسید پس از گذشت 15 سال تنها 50 میلیارد تومان بودجه اش تامین شده است.

وی گفت: با تمام مشکلات موجود قول می دهیم با نقشه برداری هوایی از شهرهای کشور تا پایان سال 90 طرح کاداستر شهری به اتمام برسد.

تا پایان سال 89 طرح تبدیل اسناد قدیمی به تک برگی اجرا می شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اتمام طراحی اسناد جدید ثبتی خبر داد و گفت: تا پایان سال 89 تمامی واحدهای ثبتی آماده تبدیل اسناد ثبتی قدیمی به اسناد جدید تک برگی هستند.

وی گفت: از ویژگیهای سند تک برگی می توان به داشتن شماره کدینگ، مختصات جغرافیایی ملک، کروکی، چاپ در چاپخانه دولت، غیر قابل جعل و صدور به وسیله ماشین نام برد.

400 میلیارد تومان بدهید ما اسناد کشور را اسکن می کنیم

تویسرکانی در مورد تاخیر در الکترونیکی و شبکه کردن اسناد در کشور گفت: اسکن 40 میلیون پرونده ثبتی در کشور به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: سازمان ثبت در سال گذشته 360 میلیارد تومان درآمد داشته که تنها 140 میلیارد تومان اعتبار برای این سازمان در نظر گرفته شده که برای مکانیزه کردن اسناد نیاز به اعتبار بیشتر داریم.

کد خبر 1075814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha