۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۴۵

خطوط حریم سه منطقه تهران تعیین شد

خطوط حریم سه منطقه تهران تعیین شد

مدیر کل حریم شهرداری تهران با بیان این که حریم شهر فرصت استثنایی تهران در بخشهای گردشگری است، از تعیین خطوط حریم در مناطق 2، 5 و 22 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصباح الدین متقی  با بیان این مطلب گفت: در بخشهایی از حریم مناطق یک ، دو و پنج ، به دلیل عدم وجود خط حریم مشخص ، تاکنون ساخت وسازهای بی رویه و غیرمجازی انجام شده است .

وی با اشاره به خط حریم شهرداری منطقه 2 افزود: با تعیین خط حریم منطقه 2 واقع در حد فاصل بین ضلع غربی جاده امامزاده داوود و ضلع شرقی رودخانه درکه ، به طول تقریبی 20 تا 25 کیلومتر ، از این پس در این محدوده که تاکنون منطقه ای "بدون حریم " تصور می شد ، بر مبنای طرح جامع جدید مصوب شورای اسلامی شهر تهران ؛ با هرگونه ساخت و ساز خارج از چار چوب و ضوابط مندرج در این طرح برخورد می شود .

متقی تصریح کرد: حریم شهر از فرصت های استثنایی تهران دربخش های گردشگری است و از این رو هرگونه ساخت و ساز در آنها غیر مجاز است وبا جدیت و حساسیت با آن برخورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: درباره حدود مشترک میان مناطق 5 و 22 نیز خطوط حریم به همین ترتیب مشخص شده که شامل جاده سولقان و کل روستاها و دشت های پیرامون آن است .

مدیر کل حریم شهرداری تهران با تاکید بر اعمال توجه بیشتر از سوی فرمانداری و استانداری درخصوص نظارت و کنترل برساخت وسازهای خارج از ضوابط و مقررات درمحدوده های حریم گفت : با وجود مذاکرات و جلسات فراوانی که با فرمانداری و استانداری به عنوان متولیان بحث کنترل ساخت وسازها درحریم برگزار شده است ، اما همچنان شاهد ادامه این رویه در روستاها به شکلی خطرناک و به دور از معیارهای فنی ساخت و سازهستیم که در صورت بروز هرگونه زلزله و یا حوادث غیرمترقبه خسارات جبران ناپذیری را برای ساکنان آن و آینده پایتخت به دنبال دارد .

متقی با اشاره به تعارضات میان قوانین مختلف در این زمینه ، افزود : یکی از بزرگترین مشکلات ما درخصوص حریم ، تعارضات موجود بین قانون تقسیمات کشوری ، قانون تعاریف و طرح جامع مصوب شواریعالی شهرسازی است که مانع ازنظارت و اجرای مطلوب قوانین حریم دراین محدوده ها شده است .

به گفته مدیر کل حریم تهران ، از مجلس درخواست تعیین تکلیف درباره اصلاح قوانین موجود و تعیین شدن متولی مشخص دراین زمینه صورت گرفته است و امیدواریم با توجه به حساسیت این موضوع و لزوم محافظت از حریم شهر تهران، بتوان از تاراج فرصت ها و سرمایه های زیست محیطی جلوگیری کرد.

کد خبر 1076418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha