۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۱۱

از سال تحصیلی آینده؛

کتاب "تربیت بدنی راهنمای معلم" منتشر و وارد بازار می شود

استان تهران - خبرگزاری مهر: مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتاب "تربیت بدنی راهنمای معلم" خبر داد و گفت: این کتاب به منظور افزایش توانمندی معلمان ورزش از سال تحصیلی آینده منتشر و در اختیار معلمان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، منوچهر بهمنی ظهر سه شنبه در همایش علمی کاربردی مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی در مدارس در کانون شهید فهمیده کرج اظهار داشت: امسال با تدوین برنامه ها و فعالیتهای متنوع و گسترده با رویکرد مدرسه محوری بیش از 10 میلیون دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی به فعالیتهای ورزشی می پردازند.

وی افزود: در این راستا مسابقات ورزشی درون و برون کلاسی، درون و برون مدرسه ای، ناحیه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مسابقات در 10 رشته آموزشگاهی فوتسال، فوتبال، شنا، هندبال، تنیس روی میز، شطرنج و کاراته پس از برگزاری در سطح کلاس، مدرسه، ناحیه و منطقه، در سطح شش قطب استانی کشور برگزار و برترینها به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

تدوین کتاب درسی برای معلمان ورزش

بهمنی بیان داشت: طبق دستور کار از سال تحصیلی آینده برای معلمان ورزش نیز کتاب راهنمایی تحت عنوان " تربیت بدنی راهنمای معلم" منتشر و نکات مربوط به حرکات ورزشی دانش آموزان ارائه می شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: علاوه بر این کتاب دفتر کار معلم نیز منتشر می شود تا فعالیتهای معلم و دانش آموزان با ویژگیهای متنوع و گسترده ساماندهی و ارزیابی شود.

وی با اشاره به اینکه این کتاب هم اکنون در حال چاپ است، ادامه داد: از اول مهرماه سال آینده این دو کتاب در اختیار معلمان قرار می گیرد و بدین وسیله فعالیتهای معلمان و دانش آموان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مسئول یادآور شد: مشخصات فیزیولوژیکی و فنی، استعدادیابی، تجهیزات مدرسه، لیست حضور و غیاب و ... در این دفتر کار لحاظ می شود.

احداث چهار هزار سالن ورزشی در کشور

بهمنی گفت: احداث سالن و اماکن ورزشی از اولویتها و سیاستهای وزارت متبوع و دولت است که در این راستا طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش، چهار هزار سالن ورزشی در نقاط مختلف کشور احداث می شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در این راستا در جوار مدارسی که بازسازی، نوسازی و احداث می شود، سالن ورزشی ساخته خواهد شد.

وی بیان داشت: پیش بینی شده در سفرهای رئیس جمهور اعتبار مورد نیاز برای این پروژه های ورزشی در جوار مدارس در نظر گرفته شود.

در این همایش بیش از 200 نفر از مسئولان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران حضور داشتند.

کد خبر 1081130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha