۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۷:۱۶

آمارهای شورای هماهنگی ترافیک بازنگری شود

آمارهای شورای هماهنگی ترافیک بازنگری شود

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از ارائه آمارهای موجود در شورای هماهنگی ترافیک گفت: عملکرد موجود به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، جواد محمودی بعد از ظهر سه شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که با حضور رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز تحت عنوان عملکرد شورای هماهنگی ترافیک استان بیان شد مطلوب و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به عنوان کسب رتبه برتر شورای هماهنگی ترافیک استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: کسب رتبه های برتر نباید این شائبه را ایجاد کند که مشکلات ترافیکی استان رفع شده و استان در جایگاه خوبی قرار دارد.

محمودی با انتقاد از وجود مشکلات عدیده ترافیکی در بخشهای مختلف استان بیان داشت: با وجود مامور راهنمایی و رانندگی در خیابانهای شهر ارومیه مردم به راحتی کوچکترین مقررات رعایت نکرده و تخلف می کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید امسال تمامی عقب ماندگیها در این بخش جبران شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ ترافیکی با اصلاح هندسی معابر توسط شهرداری، افزایش برگه های جریمه توسط راهنمایی و رانندگی به راحتی امکانپذیر نیست بلکه باید تمامی دستگاه های اجرایی با هم هماهنگ و همسو عمل کنند.

آمار 70 درصدی سهم حمل و نقل عمومی دراستان را قبول ندارم

محمودی همچنین با رد آمار 70 درصدی سهم حمل و نقل عمومی در استان توسط دبیر شورای هماهنگی ترافیک گفت: در صورت صحیح بودن این آمار دیگر نیازی به فعالیت این شورا در استان نیست و مشکلات ترافیکی استان به صورت کامل رفع شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آمار ارائه شده مبنای برنامه ریزی مسئولان است، بیان کرد: آمار موجود کارشناسی شده و دقیق نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

جرائم رانندگی در آذربایجان غربی افزایش یابد

این مسئول با تاکید بر افزایش جلسات کارشناسی و تخصصی شورای هماهنگی ترافیک استان خواستار تدوین قوانین بازدارنده برای کنترل عامل ترافیک شد.

محمودی میزان جرائم رانندگی در سطح استان را بسیار ناچیز دانست و گفت: با توجه به کلان شهر شدن ارومیه و وجود ترافیک در شهرهای استان باید میزان جرائم رانندگی به عنوان عامل مهم و بازدارنده افزایش یابد.

کد خبر 1085300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha