۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۸:۵۸

با 11 سال تاخیر؛

مشکل ساخت کنارگذر انزلی با دستور رئیس جمهور برطرف شد

مشکل ساخت کنارگذر انزلی با دستور رئیس جمهور برطرف شد

رشت - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بندر انزلی گفت: مشکل ساخت کنار گذر انزلی پس از 11 سال تاخیر با دستور ریاست جمهوری و مصوبه هیئت دولت برطرف شده است.

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت افزود: بر اساس این مصوبه و با هدف حفظ محیط زیست تالاب انزلی و ادامه تبادلات جریان آب آن،  60 درصد از این مسیر پل ساخته خواهد شد  و از سوی برای رفع مشکل آلودگیهای صوتی، دوطرف پل عایق کاری می شود.

وی ادامه داد: عرض پایه های پل که قبلا با فاصله کوتاهی طراحی شده بود در این مصوبه از 120 تا 200 متر بر اساس مکانهای مورد نیاز، پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به تفاهمی که میان وزارت راه و ترابری و محیط زیست انجام گرفته و در هیئت دولت نیز مصوب شده است هم اکنون تغییرات نقشه مسیر کنارگذر انزلی از سوی مهندسان مشاور در حال انجام بوده و بزودی کل نقشه به وزارت راه و محیط زیست به عنوان نظارت در این بخش ابلاغ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه  بر اساس مصوبه ای دولت هیئت در سال گذشته، این پروژه تا پایان مرداد ماه امسال باید به اتمام می رسید، افزود: به جهت کمبود شدید اعتباری که اواخر سال گذشته کل پروژه های عمرانی کشور با آن مواجه شدند و مشکلات زیادی برای مدیران اجرایی و پیمانکاران پیش آمد، ادامه ساخت این نوع پروژه های متوقف یا کند شدند.

خسته بند پیش بینی کرد که اگر اعتبارات لازم به اندازه کافی و به موقع تخصیص یابد در تابستان سال آینده یک لاین این پروژه مهم به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مشکل ساخت کنار گذر انزلی با 11 سال تاخیر به همت رئیس جمهوری و هیئت دولت برطرف شده است فقط از بابت کمبود اعتبار رنج می برد.

نماینده انزلی یاد آور شد: شهرستان انزلی به لحاظ ترافیک مشکلات فراوانی دارد و مسئولان باید توجهی ویژه ای در ساخت کنار گذر انزلی داشته باشند تا هرچه سریعتر این پروژه به بهره برداری برسد.

کد خبر 1093625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha