۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۳۰

با استقبال گرم مردمی؛

123 فعال صلح وارد اردن شدند/ 250 نفر دیگر بزودی آزاد می شوند

123 فعال صلح وارد اردن شدند/ 250 نفر دیگر بزودی آزاد می شوند

در پی ورود 123 فعال صلح طلب کاروان کشتی آزادی به اردن و رهایی از اسارات دو روزه رژیم صهیونیستی، منابع آگاه از فلسطین اشغالی خبر از آزادی قریب الوقوع 250 فعال دیگر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اردن، این 123 فعال صلح طلب ساعتی پیش در میان استقبال گرم مردمی از طریق پل ملک حسین (حد فاصل کرانه باختری و مرز اردن) وارد این کشور شدند.

                                                   پل ملک حسین حدفاصل مرز اردن و فلسطین اشغالی 

در بین این افراد 30 نفر تبعه اردن، چهارنفر از بحرین، 18 نفر از کویت، هفت نفر از مغرب، سه نفر از سوریه، 28 نفر از الجزایر (شامل 8 نماینده پارلمان)، یک نفر از عمان، چهار نفر از یمن، 3 نفر از موریتانی، 12 نفر از اندونزی، سه نفر از پاکستان، 11 نفر از مالزی و دو نفر از کشور آذربایجان در کاروان آزادی که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، حضور داشته اند اما از این حمله وحشیانه جان سالم به در بردند.

از شب گذشته مردم اردن و دیگر کشورهای عربی استقبال گسترده ای را برای فراهم کردن مقدمات آزادی این فعالان صلح طلب آغاز کرده بودند که در نهایت ساعتی پیش با ورود این فعالان صلح طلب به اردن خاتمه یافت.

رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرده بود که این 123 نفر از کشورهایی هستند که این رژیم روابطی با آنها ندارد، اما فعالانی که از کشورهای دارای روابط با رژیم اسرائیل در کاروان حضور داشته اند، مستقیما به کشورهای خود بازگردانده می شوند.

                                                        لحظه ورود فعالان صلح طلب به اردن

250 فعال صلح طلب در مسیر آزادی

از سوی دیگر، دقایقی پیش رادیو رژیم صهیونیستی از آزادی 250 فعال صلح طلب دیگر که پس از حمله به کاروان کشتی آزادی به اسارت در آمده بودند، خبر داد.

بر این اساس، به زودی 120 نفر از این فعالان که اکثرا الجزایری و اردنی هستند از طریق مرزهای مشترک اردن و رژیم صهیونیستی آزاد می شوند. از طرفی 60 نفر از فعالان ترکیه ای از طریق فرودگاه بن گوریون به موطن خود باز می گردند.

همچنین 70 نفر دیگر از فعالان صلح طلب ترک که هم اکنون در زندان بئر السبع به سر می برند، تا ساعاتی دیگر به فرودگاه انتقال داده شده تا به ترکیه بازگردند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات روز دوشنبه با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی این رژیم به کاروان آزادی حمله کردند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که کاروان آزادی به 50 مایلی ساحل غزه نزدیک شده بود. کشتیهای صهیونیستی با پرچم های سفید در آبهای بین المللی کاروان آزادی را محاصره کردند و با بالگردهای خود آن را هدف قرار دادند.
 
بر اثر این حمله  19 فعال صلح کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند. در پی این حمله همچنین موج خشم علیه رژیم صهیونیستی کشورهای مختلف جهان را در برگرفته است.
کد خبر 1094066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha